GP Αυστραλίας: Pole position για τον Hamilton!

Σε μία διαδικασία κατατακτήριων που ελέω του νέου συστήματος διεξαγωγής της αποδείχθηκε φιάσκο, ο πρωταθλητής πήρε την 1η pole της χρονιάς

Με το δεξί ξεκίνησε την επίσημη «καμπάνια» υπεράσπισης του παγκόσμιου τίτλου του ο Lewis Hamilton, καθώς πανηγύρισε στην πίστα του Άλμπερτ Παρκ την 50η pole position της καριέρας του στη Formula 1. Ο Βρετανός ήταν 3 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος του teammate του στη Mercedes, Nico Rosberg.

Ωστόσο, την παράσταση έκλεψε το φιάσκο του νέου συστήματος κατατακτήριων δοκιμών, που αντί να κορυφώσει την αγωνία, ουσιαστικά μηδένισε τη δράση στο τελευταίο πεντάλεπτο του Q3!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στη Μελβούρνη επικρατούσε συννεφιά, με τη θερμοκρασία αέρα στους 18 βαθμούς Κελσίου αλλά το οδόστρωμα στεγνό. Όλοι ξεκίνησαν με τα πολύ μαλακά ελαστικά της Pirelli και ο πρώτος χρόνος ήρθε από τον Hamilton, που σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.26.6. Ο Kimi Raikkonen κινήθηκε πολύ κοντά, την ώρα που οι Nico Rosberg και Sebastian Vettel χρειάστηκαν και δεύτερη προσπάθεια για να εξασφαλίσουν την παρουσία τους στο Q2.

 

Πρώτος αποκλείστηκε ο Pascar Wehrlein με τη Manor, με τον teammate του, Rio Haryanto να ακολουθεί. Τα επόμενα 90 δευτερόλεπτα έφεραν εκτός μάχης τη Haas του Esteban Gutierrez κι εν συνεχεία τον έτερο οδηγό της αμερικανικής ομάδας, τον Romain Grosjean. H αδυναμία στο να φέρει τα ελαστικά του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, έφερε τον Daniil Kvyat εκτός του μονοθεσίου του, χωρίς να προσπαθεί καν να βελτιώσει την επίδοση του, αφήνοντας πλέον ανοιχτή τη διαδικασία αποκλεισμού δύο ακόμα οδηγών. Ο πρώτος ήταν ο Felipe Nasr της Sauber ενώ ο τελευταίος αποκλεισμός στο Q1 ήταν αυτός του άλλου οδηγού της ελβετικής ομάδας, Marcus Ericsson. Στην κορυφή των χρόνων βρέθηκε ο Hamilton με επίδοση στο 1.25.351, μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Felipe Massa και 1.1 από τον Fernando Alonso!

 

Στο Q2 όλοι βγήκαν πάλι στην πίστα με την πολύ μαλακή γόμα, με τον Hamilton να δίνει ξανά το ρυθμό. Η συμπλήρωση 6 λεπτών έφερε εκτός συνέχειας τον Kevin Magnussen της Renault, με την άλλη R.S.16, αυτή του Jolyon Palmer να είναι το επόμενο μονοθέσιο που πάρκαρε στα πιτ. Στη συνέχεια από την εξίσωση βγήκαν οι McLaren του Jenson Button και του Fernando Alonsο, η Williams του Valtteri Bottas και οι δύο Force India με τους Nico Hulkenberg και Sergio Perez.

Έτσι στο Q3 προκρίθηκαν δύο Mercedes, δύο Ferrari, δύο Toro Rosso, η Red Bull του Ricciardo και η Williams του Felipe Massa! Η διαδικασία ξεκίνησε δυναμικά, με τις δύο Ferrari να είναι ταχύτερες του Rosberg που έκανε και ένα μικρό λάθος. Η πρώτη αποχώρηση, μετά από πέντε λεπτά, ήταν αυτή του Daniel Ricciardo με τη Red Bull και κάπου εκεί άρχισε η φαρσοκωμωδία. Γνωρίζοντας πως δεν μπορούσαν να διεκδικήσουν πολλά και προφυλάσσοντας ελαστικά για τον αγώνα, οι Sainz (Toro Rosso), Massa (Williams) και Verstappen (Toro Rosso) επέστρεψαν στα pit. Υπήρξε λοιπόν μία διακοπή στη δράση, με τη «βόμβα» να έρχεται μέσω team radio προς τον Vettel, επιβεβαιώνοντας πως ούτε οι Ferrari θα έβγαιναν ξανά στην πίστα! Έτσι στο τελευταίο πεντάλεπτο του Q3 είδαμε μόνο μία προσπάθεια από τις δύο Mercedes και γνωρίζαμε τον pole man 3μιση λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας!

 

Όπως είπαμε, αυτός ήταν ο Hamilton που αρχικά είδε τον Rosberg να αδυνατεί να τον νικήσει (ήταν 64 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός) και στη συνέχεια κατέβασε ακόμα περισσότερο την επίδοσή του.

Έτσι λοιπόν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς οι Mercedes έχουν κλειδώσει την πρώτη σειρά της εκκίνησης, με τις Ferrari στη δεύτερη. Όσο για το σύστημα κατατακτήριων, όπως άμεσα δήλωσαν ο επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff, αλλά και ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, πρέπει να αλλάξει άμεσα.

Μείνετε συντονισμένοι στο Contra.gr για τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών!

 

 

Πάνος Σεϊτανίδης

VIDEO

F1 AGENDA