Η συζήτηση με τον Πάνο Σεϊτανίδη
Ο Πάνος Σεϊτανίδης συνομίλησε για δυόμισι ώρες με τους αναγνώστες του Contra.gr για όλα όσα έγιναν στο Grand Prix του Καναδά, το ατύχημα των Felipe Massa και Sergio Perez, την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton και την πρώτη νίκη του Daniel Ricciardo.
O διάλογος με τον Πάνο Σεϊτανίδη
Όσο για τη συνέχεια, το νέο κάλυμμα κινητήρα και το νέο πάτωμα, τελικά δεν χρησιμοποιήθηκαν σε κατατακτήριες και αγώνα. Βέβαια η σημαντικότερη αναβάθμιση, στην χαρτογράφηση του κινητήρα αλλά και οι νέες συνθέσεις στα καύσιμα, υπήρχαν. Όπως συνήθως συμβαίνει όποτε περιμένουμε σημαντικά πακέτα αναβάθμισης από το Μαρανέλο, αντί να είναι ένα βήμα μπροστά, είναι ένα βήμα πίσω...
Συμπέρασμα, σίγουρα δεν φταίει ο Μάσα, ίσως να μπορούσε να περάσει ως racing incident αλλά νομίζω ορθώς υπάρχει ποινή στον Perez.
@alfie... για τον Chilton συμφωνώ, δεν ήταν ηθελημένη κίνηση εκεί, γλίστρησε ο άνθρωπος. Ήταν αυστηρό. Μιας και αναφέρεις τη McLaren, περνάμε και μερικά ερωτήματα σχετικά με τη βρετανική ομάδα.
Όπως όταν λεπτομέρειες δείχνουν πως φέτος θα κρίνουν τον τρίτο από τον έκτο στους κατασκευαστές (μάχη Ferrari, Force India, McLaren, Williams), θέσεις που τις χωρίζουν μερικά εκατομμύρια από τα τηλεοπτικά συμβόλαια, ίσως να μην αφήσουν τις ομάδες αυτές αδιάφορες.
Θεωρητικά η McLaren έχει περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα στη σεζόν από τη Force India που όμως στο ξεκίνημα του 2014, νομίζω είχε κατά βάση, καλύτερο μονοθέσιο.
Οι κανονισμοί αλλάζουν για λόγους ασφαλείας και για να προσαρμόζουν το σπορ στις απαιτήσεις αγοράς/κατασκευαστών. Ποτέ δεν μπορούν όλες να είναι τέλειες. Ο ήχος μειώθηκε, τα περισσότερα μονοθέσια είναι άσχημα. Δεκτό. Αλλά είναι ένα βήμα. Ας περιμένουμε κ το επόμενο.
Αλέξη... πιστεύω πολύ θα ήθελε να ισχυριστεί το δεύτερο αλλά με τόσο μικρή απόσταση κ τέτοιες ταχύτητες που είχαν τα ανεξέλεγκτα μονοθέσια, καθοριστικός παράγοντας ή τύχη.
Theo συμφωνώ και στα δύο. Σαν άνθρωπος σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, σαν οδηγός φέτος νομίζω μας έχει εκπλήξει όλους ευχάριστα.
Στέλιο θεωρώ πως δείχνει αρκετά ώριμος για να διαχειριστή την κατάταξη. Το "καπελώσει" υποθέτω αναφέρεται σε εντός ομάδας ισορροπίες. Ο Seb ήταν και είναι και θα είναι το αγαπημένο παιδί του Helmut Marko. Αλλά όσο ο Daniel είναι μπροστά, ουδείς θα του βάλει τρικλοποδιές.
Chris13 συμφωνώ στο πρώτο σκέλος και για το δεύτερο θα σου πω πως... όχι. Πιστεύω πως αν βρει ευκαιρία σε άλλη ανταγωνιστική ομάδα θα φύγει. Κ για να απαντήσω και στον Χρήστο, σίγουρα ο Bianchi που είναι οδηγός της Ferrari, θα είναι υποψήφιος.
Μίλτο για το τι φταίει αναρωτιόμαστε χρόνια. Αν μπεις στην κατηγορία με τα blog, πριν από 3 εβδομάδες είχα γράψει αναλυτικά τι θεωρώ πως πάει στραβά. Πιστεύω θα σε καλύψει. Δεν είναι όμως μονολεκτική η απάντηση στο ερώτημά σου, είναι πιο σύνθετη.
Χρειάζεται ΑΦΕΝΤΙΚΟ με γνώση των πραγμάτων που θα κάνει ψυχρές αλλαγές. Μεγάλες αλλαγές. Πιστεύω καλύπτω με τα παραπάνω και τον φίλο Ηλία.
@μαριουλης. Σίγουρα. Κ όχι μόνο χθες, σχεδόν σε κάθε grand prix. Απλά δεν τον πάει. Κάνε κ εσύ αν θες τον κάπο να διαβάσεις μετά το blog για τον Βραζιλιάνο. Ίσως συμφωνήσεις με τις απόψεις μου.
Όσο για τους αγωνοδίκες... αλλάζουν σε κάθε αγώνα, δεν μπορέι να πει κανείς πως είναι γενικότερη εύνοια. Στο Μονακό εγώ θα τον τιμωρούσα. Θεωρώ πως ήταν λάθος... "νιάου".
Στον Καναδά όχι. Είχε σαφές προβάδισμα εκεί, δεν είναι πως διατήρησε τα ηνία επειδή συνέχισε ευθεία.
Χρήστο από εδώ και πέρα θα κριθεί η ψυχραιμία του. Τώρα που έχει πάλι χαμένο έδαφος να καλύψει.
Οσο για τη μάχη τίτλο jb22, θεωρώ πως ειναι καλύτερος ο Lewis αλλά αν συνεχίσει με αυτή τη σταθερότητα/τύχη ο Rosberg, ίσως έχουμε νέο όνομα στη λίστα των πρωταθλητών.
Σιγουρα κάποια πράγματα δεν γίνονται σωστά. Φταίνε πρόσωπα, φταίει η δομή, οι διαδικασίες, όχι μόνο ένα πράγμα.
Παναγιώτη το ατού της Mercedes είναι πως εξέλιξε ταυτόχρονα μονάδα ισχύος με σασί. Και έκανε εξαιρετική δουλειά σε αυτό. Θα μου πεις, γιατί, το ίδιο δεν έκανε και η Ferrari; Εκεί όμως κρίνεται το ποιος παίρνει τίτλους και ποιος συζητιέται αρνητικά στα live chat!
Ο Rosberg ξέρει καλά πως να φέρεται, βοήθησε σε αυτό το γεγονός πως από μικρός είναι μπροστά από κάμερες κτλ.
Για το ατύχημα Μάσα-Πέρεζ τα είπα πιο κάτω.
Σίγουρα σατανική σύμπτωση και συμμερίζομαι την στεναχώρια για Κίμι.
Δημήτρη αν περίμενε, θα περνούσε μόνο τον Perez. Αν του έβγαινε εκεί το προσπέρασμα, ίσως μετά περνούσε και τον Vettel στη ζώνη DRS.
Ο Massa δεν φημίζεται ούτε για την υπομονή του αλλά ούτε και για την τύχη του (ε Κυριάκο;)
Αλέξη πιστεύω είδε το χάος και μετά όλα έγιναν τόσο γρήγορα που δεν υπήρχε κάποια επίδειξη ταλέντου εκεί. Τύχη.
Kimi13 στο τρίτο είναι η μεγάλη ευθεία και εκεί έχασε λόγω της μειομένης ιπποδύναμης,
Μακλαρενάκια, περιμένουμε με ενδιαφέρον τη νέα εποχή της Honda. Δε θα έλεγα από το 2015 όμως. Σάββα η MP4/29 έχει συγκεκριμένες δυνατοτητες και προβλήματα. Δεν περιμένω εντυπωσιακή βελτίωση, μόνο λογική εξέλιξη.
Άγγελε ο Ντένις είναι και πάλι αφεντικό κ μάλιστα σκοπεύει να αυξήσει και το μετοχικό του κεφάλαιο.
@PAOK. Σε σχέση με τη Ferrari, ο κινητήρας της Mercedes που χρησιμοποιούν παίζει σημαντικό ρόλο. Επίσης με δεδομένο πως η McLaren του χρόνου έχει κινητήρα Honda, μου φαίνεται δύσκολο να έχει το τελευταίο spec στη διάθεση της.
Μετοχές όχι δεν αγοράζει η Honda και παρότι λείπει κεντρικός χορηγός, νομίζω είναι πολύ μεγάλος οργανισμός για να έχει θέμα με το budget
Δήμο δεν χρησιμοποίησε μόνο το πάτωμα κ το κάλυμμα του κινητήρα. Τα δοκιμάσαν την Παρασκευή, έκριναν πως ακόμα δεν είχαν σαφή στοιχεία πως αποτελούσαν βελτίωση.
Δεν μπορώ να πιστεύω πως για κάποιο λόγο αδικούν τον Kimi στη Ferrari, ούτε πως δεν θα ξαναδούν βάθρο. Σε κάποιες άλλες πίστες που η F14T θα βολεύεται περισσότερο κ ίσως οι αναβαθμίσεις αποδώσουν κ περισσότερα, ίσως είναι πάλι εκεί. Η διαφορά ανάμεσα σε Αλόνσο/Κίμι έχει να κάνει με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου μονοθεσίου. Είναι εντελώς νέα τενχολογία, άλλο παιχνίδι φέτος. Η συμπεριφορά της F14T δείχνει να ταιριάζει στο στιλ του Ισπανού κ όχι του Φινλανδού. Δεν ξέχασε όμως να οδηγεί.
Γιάννη/Κατερινα, όπως είπαμε, πιστεύω πρέπει να υπάρξουν κ αλλαγές προσώπων. Κάποια στιγμή, μετά από τόσες κακές σεζόν, πρέπει να πέσουν κεφάλια. Το μονοθέσιο δεν αποδίδει αεροδυναμικά, η μονάδα ισχύος υστερεί. Πρέπει να αλλάξουν πολλά στο Μαρανέλο.
Τέλη δεν υιοθετώ τα περί δίψας ή κινήτρων. Αυτοί οι οδηγοί είναι εκεί μόνο για να κερδίζουν. Τίποτα άλλο. Ο Vettel είχε περισσότερες ατυχίες (σ.σ. σύνδρομο Webber λέγεται αυτό) και όπως συμβαίνει και με τον Kimi στη Ferrari, το μονοθέσιο έχει αλλάξει πλήρως και δεν είναι εναρμονισμένο (ακόμα) με τα θέλω του. Θα το φέρει όμως εκεί αργά ή γρήγορα.
Η Haas θα μπει το 2016 τελικά, ενώ για τη Forza Rossa ακόμα δεν έχουμε επίσημη επιβεβαίωση.
@Jim. Ναι, έχουν κάτι με τα δυστυχήματα (Senna) ατυχηματα (Massa/Barri). Από πλευράς ικανότητας, για μία ομάδα της σημερινής δυναμικής της Williams, θεωρώ πως είναι μια χαρά.
Νάσο υπάρχει μεγάλο debate σχετικά. Ο Perez είχε παραπονεθεί για πρόβλημα στα φρένα, από τη Williams λένε πως αυτός είναι λόγος για τον οποίο όφειλαν να είχαν αποσυρθεί αλλά ειδικά στη φάση αυτή, όλα κρίθηκαν από την κατεύθυνση που ακολούθησε ο Perez. Ούτε το φρένο του ενός, ούτε το γκάζι του αλλου. Ο Μεξικανός απλά δεν κινήθηκε προς τα δεξιά ακολουθώντας την πορεία της αγωνιστικής διαδρομής. Γι' αυτό και τιμωρήθηκε.
Δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα. Οκ, μία ομάδα έχει το πάνω χέρι, αυτό έχει συμβεί πολλάκις στο παρελθόν.
Γιάννη... με μαθηματική ακρίβεια θα μείνει κ ο Nico κάπου ε; Δεν έχεις άδικο.
Δεν συμφωνώ για τον αριθμό βαθμών αλλά με το σκεπτικό σου συμφωνώ Gema
Θα έκανε πιο ανταγωνιστικό το πρωτάθλημα αλλά θα γεννούσε νομίζω άλλα προβλήματα.
Κώστα δεκτό περί ώπα-ώπα αλλά δεν πιστεύω πως θα έφευγε για να πάει στη Williams λόγω της οικονομικής αστάθειας σε αυτή.
Οπου ξέχασα να το απαντήσω σε προηγούμενο φίλο, ERS είναι σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας, DRS είναι η κινούμενη πίσω αεροτομή που με ένα πάτημα αλλάζει κλίση μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις, άρα αυξάνοντας την τελική ταχύτητα.
Ξεχωρίζω πάντως, με τυχαία σειρά, Alonso, Raikkonen, Vettel και Hamilton
Μέχρι τις 22.00, προλαβαίνετε να διαβάσετε το blog για τον Felipe Massa!