Τα ελαστικά έκριναν τον αγώνα

Η Pirelli αναλύει το Grand Prix Καναδά και πως ο Hamilton έφτασε στη νίκη.

Τα ελαστικά έκριναν τον αγώνα

Το Καναδικό Grand Prix διεξήχθη σε πολύ κρύες συνθήκες, ήταν οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες που έχουμε δει εδώ και καιρό σε τριήμερο αγώνα. Η θερμοκρασία οδοστρώματος δεν ξεπερνούσε τους 20 βαθμούς Κελσίου. Ήταν κρίσιμο να φέρεις και να διατηρήσεις τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας. Είδαμε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών με μια ή δυο αλλαγές ελαστικών. Ο Lewis Hamilton που εκκινούσε πρώτος σταμάτησε μόνο μια φορά για αλλαγή ελαστικών και κατάφερε να βρεθεί ξανά μπροστά από τον Sebastian Vettel της Ferrari ο οποίος τον πέρασε στην εκκίνηση άλλαξε όμως δυο φορές ελαστικά.

Πραγματοποιώντας το μοναδικό του pit stop στον 24ο γύρο, ο Hamilton βρέθηκε δεύτερος πίσω από το Vettel. Όταν ο Γερμανός πραγματοποίησε το δεύτερο πιτ στοπ του και βρέθηκε πίσω από το Βρετανόμ, η διαφορά ανάμεσά τους ήταν στα 6 δευτερόλεπτα. Απέμεναν 33 γύροι για να την μειώσει ο Vettel, αμφότεροι φορούσαν τη μαλακή γόμα και τα ελαστικά της Ferrari ήταν 13 γύρους νεότερα απ’ αυτά της Mercedes.

Παρά τις ψυχρές συνθήκες, ο Nico Rosberg πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα με τη μαλακή γόμα, δέκα γύρους πριν το φινάλε. Ο χρόνος του ήταν 1.4 sec ταχύτερος από τον περσινό ταχύτερο γύρο που είχε επιτευχθεί με την πολύ μαλακή γόμα.

Ο Vdata-altteri Bottas πήρε το πρώτο βάθρο της σεζόν για τη Williams ακολουθώντας παρόμοια στρατηγική με το Hamilton. Οι υπόλοιποι οδηγοί που τερμάτισαν μέσα στη 10αδα έκαναν δυο αλλαγές. Όλοι τους είχαν εκκινήσει με την πάρα πολύ μαλακή γόμα που ήταν ταχύτερη περίπου 6 δέκατα στο γύρο.

Η Force India ακολούθησε εναλλακτική στρατηγική με το Sergio Perez. O Μεξικάνος εκκίνησε με την μαλακή γόμα, συμπλήρωσε 31 γύρους μ’ αυτή και μετά άλλαξε ελαστικά βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα. Τις περισσότερες θέσεις κέρδισε ο Carlos Sainz της Toro Rosso με στρατηγική 2 pit stop (ολοκλήρωσε τον αγώνα με την πολύ γρήγορη, πάρα πολύ μαλακή γόμα). Ο Ισπανός εκκινούσε 20ος και τερμάτισε στην 9η θέση.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, είπε για τον αγώνα του Μοντρεάλ: "Χάρη στις διαφορετικές στρατηγικές είδαμε ένα σπουδαίο φινάλε με το Vettel που πραγματοποίησε δυο αλλαγές να πλησιάζει το Hamilton που πραγματοποίησε μια. Οι χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος ανέδειξαν τη διαχείριση ελαστικών σε καθοριστικό παράγοντα, κάποιες ομάδες άλλαξαν στρατηγική καθώς φάνηκε ξεκάθαρα τι ήταν ταχύτερο. Στην πράξη οι περισσότεροι οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές φέτος σε αντίθεση με πέρυσι που οι περισσότεροι έκαναν 1 pit stop. Το κλειδί για να είναι αποτελεσματική η στρατηγική του ενός pit stop ήταν να προσέξεις τα ελαστικά όσο το δυνατόν περισσότερο κάτι που οι Hamilton και Bottas πραγματοποίησαν με εξαιρετικό τρόπο".

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή
VES 1:16.319 VET 1:17.143 ROS 1:15.599
SAI 1:16.578 RAI 1:17.932 HAM 1.15.981
KVY 1:16.942 PER 1:18.427 VET 1.16.297

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα:

Μαλακή: Alonso 52 γύροι
Πολύ μαλακή: Vettel 26 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Magnussen 29 γύροι

News 24/7

24MEDIA NETWORK