Πώς ήταν στα 80s οι αγαπημένοι μας δημοσιογράφοι

Μανώλης Μαυρομάτης, Γιάννης Διακογιάννης, Χρήστος Σωτηρακόπουλος και όλα τα υπόλοιπα "βαριά" ονόματα της αθλητικής δημοσιογραφίας σε βίντεο-ντοκουμέντα που δεν έχετε ξαναδεί συνοδευόμενα από στιλιστική ανάλυση της εμφάνισής τους

Πώς ήταν οι αγαπημένοι μας αθλητικοί δημοσιογράφοι πριν 20-30 χρόνια; Τι ρούχα φορούσαν; Τι χτενίσματα είχαν; Θα τους αναγνωρίζαμε αν τους βλέπαμε έτσι σήμερα στο δρόμο; Οι απαντήσεις στο κείμενο που ακολουθεί.

Μανώλης Μαυρομάτης

Παρόλο που στο παραπάνω βίντεο συμμετέχουν πέντε άτομα για το καθένα από τα οποία θα μπορούσε να γίνει στιλιστική ανάλυση τουλάχιστον 1.000 λέξεων, ο "ογκόλιθος" Μανώλης Μαυρομάτης τους εκτοπίζει όλους.

Ο Μαυρομάτης φοράει κόκκινη ζακέτα σε εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης του 1985.

Ο Μαυρομάτης φοράει κόκκινη ζακέτα σε εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης του 1985.

Ο Μαυρομάτης φοράει κόκκινη ζακέτα σε εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης του 1985 (το επαναλαμβάνουμε μπας και το χωνέψουμε).

Για να καταλάβεις το μεγαλείο της εμφάνισής του, είναι σαν να εμφανιστεί ο Ιωσήφ Νικολάου σήμερα σε αθλητική εκπομπή με φούστα και στράπλες. Περιττό να πούμε πως ο "Μανόλο" θεώρησε ποταπό να ασχοληθεί με το γεγονός ότι δεν φοράμε ερυθρόλευκα όταν έχει προηγηθεί ντέρμπι Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός και βασικός καλεσμένος της εκπομπής είναι ο Δημήτρης-"Πάνος Μιχαλόπουλος"-Σαραβάκος που ήταν ο μεγάλος σταρ του "τριφυλλιού" εκείνη την εποχή. Σε αντίστοιχη περίπτωση σήμερα ο βασικός παρουσιαστής οποιασδήποτε αθλητικής εκπομπής θα φορούσε ρούχα πιο ουδέτερα και αδιάφορα από την μέχρι τώρα παρουσία του Τελάντερ στον Παναθηναϊκό.

Η κόκκινη ζακέτα, βέβαια, για να στηριχθεί χρειαζόταν και το αντίστοιχο στιλ. Μαλλί με χωρίστρα ακριβείας που δεν φεύγει ούτε τρίχα από τη θέση της κατά τη διάρκεια της εκπομπής, ενώ χείλη και φρύδια βαμμένα για να ενισχύσουν τα χαρακτηριστικά του "Μανόλο", λες και κοτζάμ Μαυρομάτης χρειαζόταν σε κάτι ενίσχυση.

Χρήστος Σωτηρακόπουλος

Ο Χρήστος Σωτηρακόπουλος έκανε τα πρώτα του βήματα στην κρατική τηλεόραση στις αρχές της δεκαετίας του '80 παρουσιάζοντας το ρεπορτάζ της Β' Εθνικής. Σε αυτά τα βήματα τον συνόδευε "άφρο" μαλλί στα χνάρια του Φελαϊνί παρέα με "καραμανλικό φρύδι". Οι πινελιές στα μάτια θυμίζουν εμφανίσεις Κίμωνα Κουλούρη στα τηλεοπτικά παράθυρα. Όσον αφορά τα ρούχα του Σωτηρακόπουλου στο συγκεκριμένο βίντεο, η καζάκα με το πουκάμισο θα μπορούσε να φορεθεί από μαθητή ιδιωτικού σχολείου της εποχής που βγήκε Σάββατο για σουαρέ.

Κώστας Καπάταης

Αυτό το βίντεο του 1984 θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε ήθελε να κάνει ζημιά στην ΕΡΤ, αφού θα μπορούσε να την κυνηγήσει νομικά μιας και έβαζε "ανήλικους" να δουλεύουν. Ο συμπαθέστατος κατά τα άλλα Καπάταης μοιάζει με το "σπασικλάκι" του γυμνασίου, ο οποίος στον ελεύθερο του χρόνο πρωταγωνιστεί στα "Goonies". Λέει το ρεπορτάζ, όπως θα έλεγε και το μάθημα των θρησκευτικών στην τάξη παίζοντας αμήχανα με το στιλό που κρατάει. Το καρό "πουκαμισάκι" και το γυαλί "Άγγελος Αναστασιάδης" τελειοποιούν την εικόνα του μαθητή γυμνασίου.

Νίκος Κατσαρός

 

Τελικά στη δεκαετία του '80 οι παρουσιαστές στην τηλεόραση ήταν πιο απελευθερωμένοι στιλιστικά από ό,τι είναι σήμερα. Στο παραπάνω βίντεο ο Κατσαρός κάνει την αθλητική ανασκόπηση της χρονιάς φορώντας ένα πορτοκαλί φλιζάκι που άνετα μπορεί να φορούσε και στο σούπερ μάρκετ πριν πάει στην δουλειά. Από μέσα φαίνεται το πουκάμισο, το οποίο δεν έχει αποφασίσει αν όντως θέλει να φαίνεται ή απλώς του ξέφυγε κατά τη διάρκεια της εκπομπής. Δεν υπάρχουν οτοκιού και χαζομάρες, αφού τη δουλειά του κάνει εξίσου καλά και ένα μπλοκάκι από το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς. Το "instalation" με τις τηλεοράσεις δίνει μια παραπάνω καλλιτεχνική πινελιά σε μια εκπομπή-ποίημα.

Φίλιππος Συρίγος

 

Οι άνθρωποι ήταν μπροστά λέμε. Ποιος θα είχε τα κότσια να φορέσει σήμερα την καζάκα του αείμνηστου Συρίγου (1982) που αποδεικνύει ότι το καρό είναι πάντοτε στην μόδα. Την καζάκα συνόδευε μαλλί και μούσι υποψηφίου βουλευτή του ΚΚΕ, τα οποία τον έχουν κάνει να ιδρώσει από την ζέστη.

 

Ο Συρίγος λίγα χρόνια αργότερα (1988) με ψυχεδελικό πουλόβερ πλεγμένο στο χέρι αυτοσαρκάζεται πιο ήρεμος από ποτέ, έχοντας για καλεσμένο τον Γιώργο Μητσικώστα που έδινε ρεσιτάλ στις μιμήσεις από τότε.

Χάρης Αλευρόπουλος

Εκεί που ξεκινάει το βίντεο βλέπεις τον Χάρη Αλευρόπουλο και το πώς ήταν το 1987 και μένεις με το στόμα ανοικτό. Πριν προλάβεις να το κλείσεις κάνει την εμφάνιση του ο Βασιλακόπουλος και είσαι έτοιμος να πέσεις από την καρέκλα. Το τελειωτικό χτύπημα έρχεται στα τελευταία δευτερόλεπτα του video με Μαρία Χούκλη και Κυριάκο Θωμαΐδη στα πρώτα τους δημοσιογραφικά βήματα.

Παύλος Γερακάρης

Μετά από την εισαγωγή της αθλητικής εκμπομπής "Αθλητικοί παλμοί" (1983) με το μουσικό χαλί που παραπέμπει σε στρατιωτικό εμβατήριο εμφανίζεται ο Παύλος Γερακάρης με φόντο το Καλλιμάρμαρο. Ο Γερακάρης είναι πολύ χαλαρός γεγονός που ενισχύεται και από το casual πουκάμισό του. Το μαλλί του χρειάζεται λίγο κούρεμα, αφού η χωρίστρα το κάνει να φουσκώνει και να μας αποπροσανατολίζει σχετικά με το πραγματικό μέγεθος τους κεφαλιού του. Στην ολοκλήρωση του πρώτου λεπτού του βίντεο ο Γερακάρης κάνει αναφορά σε γυναικεία Εθνική ομάδα, την οποία συνοδεύει με πονηρά χαμογελάκια και σκέρτσα.

Γιάννης Διακογιάννης

Οι γεννημένοι μετά το '80 έχουν περισσότερο στο μυαλό τους την φωνή του Διακογιάννη λόγω των μεταδόσεων του και της απουσίας του από τις αθλητικές εκπομπές των τελευταίων δεκαετιών. Εξού σοκάρει η πρώτη φορά που βλέπει κάποιος αυτό το βίντεο. Ο Διακογιάννης σε αντίθεση με τους συναδέλφους του που προαναφέραμε είναι πιο "αυστηρά" ντυμένος και παραπέμπει σε πολιτικό. Αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα με τον Γερακάρη, όσον αφορά τη χωρίστρα και το "φούσκωμα" του κεφαλιού.

Λίγο αργότερα κάνει την εμφάνιση του στο βίντεο ο Βαγγέλης Φουντουκίδης με "ματομπούκαλα" που παραπέμπουν σε Μπακογιαννόπουλο.

Στο τέλος του video εμφανίζεται ο Γιάννης Αργυρίου με στιλ Βασιλείου,

 

ενώ στο μεσοδιάστημα έχει κάνει ένα πέρασμα και ο Κατσαρός με μουστάκι Νίκου Αναστόπουλου.

Αλέξης Κωστάλας

Το background του συγκεκριμένου βίντεο ξεπερνά τον Αλέξη Κωστάλα. Κηροπήγια, πολυέλαιοι και εικόνες αγίων προετοιμάζουν το κοινό για εκκλησιαστικό ρεπορτάζ ή σύνδεση με Ιεροσόλυμα για την απόκτηση του "αγίου φωτός". Αντ' αυτού μετά από κάμποσα δευτερόλεπτα, συνειδητοποιούμε πως ο Κωστάλας μιλάει για μπαλέτο, συμβουλευόμενος "οτοκιού" το οποίο καθυστερεί χαρακτηριστικά σε αρκετά σημεία.

Ο Κωστάλας σε στιλ αντάξιο εκπαίδευσης ανθρώπου με γαλλικά, μπαλέτο και πιάνο φοράει γυαλιά που έχουν το μέγεθος μάσκας για τη θάλασσα, ενώ τα ρούχα του, ένα σκουρόχρωμο πουλόβερ και ένα πουκάμισο με κουμπωμένο γιακά, δηλώνουν ότι μπροστά στο μεγαλείο της τέχνης εκείνος προσπαθεί να περάσει όσο πιο απαρατήρητος μπορεί. Δεν το καταφέρνει.

Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος

Ο Θεοφιλόπουλος με ανοιχτό μπουφάν την ώρα που Πατίκας και Κολομητρούσης δείχνουν να κρυώνουν. Έχει αφήσει μούσι στα πρότυπα του Συρίγου, ενώ φοράει και γυαλιά α λα Καπάταης. Ενδιαφέρον έχουν και οι δηλώσεις του Πατίκα που θυμίζουν πρόεδρο Εδεσσαϊκού.

Γιάννης Καραλής

Ο Καραλής (τον οποίο μπορείτε να ακούτε στο Sport24 Radio 103.3) με μαλλί μπούκλα και μουστάκι αραιό και αγνό, όπως είχαμε στο γυμνάσιο πριν ξυριστούμε για πρώτη φορά στη ζωή μας, παίρνει δηλώσεις από τον Δημήτρη Σαραβάκο (1988), τα λόγια του οποίου αποδεικνύουν πως το περιεχόμενο των δηλώσεων των αθλητών δεν πρόκειται ποτέ να αλλάξει και να γίνει πιο ζωντανό και ενδιαφέρον.

Γιάννης Μαμουζέλος

 

Ας προσπεράσουμε την αρχική αφηρημάδα του Μαμουζέλου και το τι κάνει μέχρι να αντιληφθεί ότι είναι στον αέρα. Πάμε στην γραβάτα. Η συγκεκριμένη γραβάτα-"έργο τέχνης" θα μπορούσε να φορεθεί μόνο από τον "Ακάλυπτο" στο "και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή". Κατά τα άλλα το σακάκι θα μπορούσε να φορεθεί από οποιονδήποτε χαρακτήρα του "Ρετιρέ".

H πλειοψηφία των συντακτών του Contra.gr αποφεύγει συνειδητά τις τηλεοπτικές εμφανίσεις για να μειώσει την πιθανότητα να βρίσκεται σε αντίστοιχο άρθρο του μέλλοντος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Ο αναρχοαυτόνομος Αλέκος Θεοφιλόπουλος

Για περισσότερους "ρετρό" δημοσιογράφους
 

Πρώτη Σελίδα