Οι αλλαγές στις πίστες της νέας σεζόν

Το πρωτάθλημα της F1 το 2009 δεν θα είναι διαφορετικό μόνο από την άποψη της αλλαγής κανονισμών και της αλλαγής των προδιαγραφών των μονοθεσίων
Το καλεντάρι έχει, επίσης, αλλάξει σε σχέση με το 2008, καθώς δεν συμπεριλαμβάνονται σ’αυτό οι παραδοσιακοί αγώνες της Γαλλίας και του Καναδά, ενώ θα διεξαχθεί για πρώτη φορά γκραν-πρι στο Άμπου Ντάμπι,το οποίο μάλιστα θα κλείσει τη σεζόν την 1η Νοεμβρίου.

Ποια γκραν πρι όμως θα απουσιάσουν φέτος και γιατί

A) Γαλλικό γκραν πρι

Η αύρα της Γαλλίας στον κόσμο της F1 συνεχίζει να συρρικνώνεται με αμείωτη ένταση. Με μόνο μία γαλλική ομάδα από το 2001 (Renault) μετά τη διάλυση της Prost GP και με με ένα μόνο Γάλλο πιλότο (Bourdais) να συμμετέχει στο πρωτάθλημα του 2009, η γαλλική παρουσία στην F1 θα έλεγε κανείς, περνάει από φάση παρακμής. Αυτό επιβεβαιώνει περίτρανα και η απουσία του γαλλικού γκραν πρι από το καλεντάρι για πρώτη φορά μετά το 1950. Οι λόγοι είναι κυρίως οικονομικοί, καθώς η πίστα του Μανί-Κουρ κρίθηκε αντιεμπορική και η τοποθεσία της δυσκόλευε το έργο των ομάδων. Ήδη πάντως είναι στα σκαριά η δημιουργία νέας γαλλικής πίστας για τα 2011, στο Φλιν λε Μουρό, προάστιο του Παρισίου, που θα κοστίσει 112 εκατομμύρια ευρώ και οι ιθύνοντες του γαλλικού μηχανοκίνητου αθλητισμού δηλώνουν αισιόδοξοι ότι το γαλλικό-γκραν πρι θα επιστρέψει δριμύτερο.

Β) Καναδικό γκραν πρι

Οπως και το γαλλικό, το γκραν πρι του Καναδά είχε μεγάλη ιστορία στην F1 καθώς διεξαγόταν από το 1967. Και σε αυτή την περίπτωση, οι λόγοι είναι κυρίως οικονομικοί. Αλλωστε το καναδικό γκραν πρι είναι το μόνο που δεν προωθείται από κρατικούς φορείς αλλά από μία ιδιωτική εταιρία. "Με την αύξηση των εξόδων στην F1, δεν είναι πια βιώσιμο το γκραν πρι του Καναδά. Είναι το μόνο από τα 18 γκραν πρι που προωθείται από ιδιωτική πρωτοβουλία και όχι κρατική", είπε για το θέμα ο Paul Wilson, αντιπρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του καναδικού γκραν-πρι. Παρά την κατάσταση αυτή, υπήρχε δυνατότητα επιστροφής του εν λόγω σιρκουί στο καλεντάρι, αλλά ο ισχυρός άνδρας της F1, Bernie Ecclestone, ζήτησε ως εγγύηση 134 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που δεν μπορούσε να βρεθεί.

Βέβαια πέραν των γκαν πρι που δεν θα δούμε φέτος, υπάρχει και το πρωτοεμφανιζόμενο γκραν πρι του Αμπου Ντάμπι. Αυτό, εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας της F1 να επεκταθεί στη Μέση Ανατολή. Εξάλλου μετά το γκραν πρι του Μπαχρέιν, αυτό θα είναι το δεύτερο από την περιοχή που μπαίνει στο καλεντάρι σε σύντομο διάστημα. "Η F1 πρέπει να επεκταθεί στην Ασία. Είναι πολύ σημαντικό. Εχουμε ακόμα πέντε χώρες στη λίστα αναμονής. Στοχεύουμε στην οργάνωση 20 αγώνων το χρόνο", είπε ο Ecclestone, με αφορμή την ένταξη του γκραν πρι του Αμπου Ντάμπι στο πρόγραμμα.

Το σχεδιασμό της πίστας υπογράφει ο Γερμανός Hermann Tilke, που έχει σχεδιάσει τις πίστες της Μαλαισίας, της Κίνας, του Μπαχρέιν και της Τουρκίας, που όμως δεν θεωρούνται από τους πιλότους και οι πιο συναρπαστικές.

Ας δούμε όμως τα χαρακτηριστικά της νέας πίστας:

Θα έχει μήκος 5,5 χιλιομέτρων. Σ' αυτήν θα υπάρχουν 11 δεξιές και 9 αριστερές στροφές. Μέγιστη ταχύτητα που θα μπορούν να αναπτύξουν οι πιλότοι θα είναι τα 320 χιλιόμετρα, ενώ θα κινούνται με μέση ταχύτητα 198 χιλιομέτρων. Θα περιτριγυρίζεται από εμπορικά καταστήματα και ξενοδοχεία, ενώ βρίσκεται και πολύ κοντά σε μαρίνα, όπως οι πίστες της Βαλένθια και του Μονακό.

Face Control

Το bullying στον Φετφατζίδη

Ο Γιάννης Φετφατζίδης είναι ο Πάσπαλι του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού. Μία φάση που τον στιγμάτισε και η αναζήτηση της εξιλέωσής. Το γκολ με τη Λαμία ήταν το πρώτο βήμα, αναζητά το επόμενο.