Γουόριορς: Το οικονομικό θαύμα των ουραγών της Δύσης

Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς, Σικάγο Μπουλς, Νιου Γιορκ Νικς: Αυτή είναι η πιο 'ακριβή' τριπλέτα ομάδων της τρέχουσας δεκαετίας.

Ο Ντ' Άντζελο Ράσελ των Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς σε ματς της ομάδας του απέναντι στους Σακραμέντο Κινγκς, τον Δεκέμβριο του 2019
Ο Ντ' Άντζελο Ράσελ των Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς σε ματς της ομάδας του απέναντι στους Σακραμέντο Κινγκς, τον Δεκέμβριο του 2019 AP PHOTO/JED JACOBSOHN

Οι Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς βρίσκονται στην τελευταία θέση της Δυτικής Περιφέρειας, με ρεκόρ 9-26. Η μοναδική ομάδα που έχει χειρότερο ρεκόρ από τους 'Μαχητές' είναι οι Ατλάντα Χοκς (σ.σ. 7-27 μέχρι την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2020). Παρ' όλα αυτά, οι Γουόριορς κατάφεραν να κάνουν κάτι που μοιάζει με μικρό θαύμα των Χριστουγέννων, αλλά είναι η αποτύπωση μιας συγκλονιστικής αλήθειας. Σύμφωνα με το Forbes, η ομάδα του Στιβ Κερ είναι η κορυφαία ομάδα της δεκαετίας σε κάθε άθλημα παγκοσμίως, ως προς την εμπορική αξία της! Από τον Δεκέμβριο του 2009 ως τον Δεκέμβριο του 2019, οι Γουόριορς εκτόξευσαν την αξία τους λίγο περισσότερο από 1.000%!

Το παραμύθι των Γουόριορς ξεκίνησε στις αρχές του 2010, όταν οι επιχειρηματίες Τζο Λεκόμπ και Πίτερ Γκάμπερ αποφάσισαν να αγοράσουν την ομάδα, καταβάλλοντας συνολικά 450.000.000 δολάρια. Οι Γουόριορς του 2010 ήταν η 18η ομάδα της Λίγκας, μια ομάδα που είχε προκριθεί στα playoffs του NBA μόλις μια φορά σε διάστημα 15 ετών, με μικρή προσέλευση θεατών στο γήπεδό της. Σήμερα, η αξία τους ανέρχεται στα 3.500.000.000 δολάρια. Είναι η 3η ομάδα του NBA σε εμπορική αξία, πίσω από τους Νικς της Νέας Υόρκης (4 δισ.) και τους Λέικερς του Λος Άντζελες (3,7 δισ.). Είναι το αθλητικό brand που κέρδισε το στοίχημα της δεκαετίας κι έγινε η πιο πετυχημένη επένδυση σε κάθε σπορ παγκοσμίως.

Η εκτόξευση των Γουόριορς προφανώς ξεκίνησε από ένα όνομα: Στεφ Κάρι. Ο παίκτης που πήγε στο Όκλαντ το 2009 ως draft, σε διάστημα 3 ετών κατάφερε να γίνει ο κελευστής της αντεπίθεσης. Από το 2012 και μετά, το Γκόλντεν Στέιτ έγινε ομάδα πρωταθλητισμού, φτάνοντας 5 σερί φορές στους τελικούς του NBA και κερδίζοντας 3 τρόπαια πρωταθλητή. Το γήπεδο όχι μόνο γέμισε ξανά, αλλά την περασμένη σεζόν, η ομάδα έφτασε στη 2η θέση του box office εισιτηρίων, με εισπράξεις 401.000.000 δολαρίων, κοντράροντας στα ίσια τους κορυφαίους σε αυτή την κατηγορία Λέικερς.

Το top-10 των ομάδων με τη μεγαλύτερη εμπορική εκτόξευση σε κάθε σπορ, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, όπως το δημοσιεύει το αμερικανικό περιοδικό, κρύβει εκπλήξεις. Οι Νικς και οι Μπουλς, παρά το γεγονός ότι παραπαίουν στο NBA, παραμένουν πανίσχυρα εμπορικά brands, ενώ η Παρί Σεν Ζερμέν και η Μάντσεστερ Σίτι εκπροσωπούν δικαιωματικά το ποδόσφαιρο, ως τα success stories επιχειρηματιών από το Κατάρ και τη Σαουδική Αραβία. Βέβαια, η ιστορία απέδειξε πως η είσοδος των πετροδόλαρων στο ποδόσφαιρο, ναι μεν δημιούργησε υπερομάδες και υπεραξίες ποδοσφαιριστών, αλλά δεν έφερε σε καμία εκ των δυο ομάδων την καταξίωση στο Champions League.

Η 10άδα του Forbes:

Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς: αύξηση εμπορικής αξίας 1.011% (σημερινή αξία $3,5 δισ.)

Παρί Σεν Ζερμέν: 992% (σημερινή αξία $1,09 δισ.)

Μπρούκλιν Νετς: 773% (σημερινή αξία $2,35 δισ.)

Μάντσεστερ Σίτι: 767% (σημερινή αξία $2,69 δισ.)

Λος Άντζελες Κλίπερς: 646% (σημερινή αξία $2,2 δισ.)

Νιου Γιορκ Νικς: 583% (σημερινή αξία $4 δισ.)

Μπόστον Σέλτικς: 547% (σημερινή αξία $2,8 δισ.)

Σαν Φρανσίσκο Τζάιαντς: 537% (σημερινή αξία $3 δισ.)

Λος Άντζελες Λέικερς: 510% (σημερινή αξία $3,7 δισ.)

Σικάγο Μπουλς: 467% (σημερινή αξία $2,9 δισ.)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK