Burpees: Τι είναι και πώς θα τα κάνεις σωστά

Τα τελευταία χρόνια έχουν ξεπηδήσει στο ασκησιολόγιο καινούργιες ασκήσεις οι οποίες είναι ουσιαστικά συνδυασμός κλασικών κινήσεων. Η πιο χαρακτηριστική απο αυτές είναι τα burpees.

Burpees: Τι είναι και πώς θα τα κάνεις σωστά
CONTRA.GR / ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ-WATKINSON

Είναι σίγουρο ότι συνεχώς ακούς και διαβάζεις για τα burpees στα προπονητικά προγράμματα των γυμναστηρίων αλλά και των cross fit studios. Πρόκειται για μια άσκηση η οποία συνδυάζει τίναγμα ποδιών, κάμψεις και άλμα. Είναι μια ολοκληρωτική κίνηση, η οποία γυμνάζει όλο το σώμα. Ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα των burpees είναι ότι βελτιώνει και τις καρδιοαναπνευστικές σου ικανότητες, με αποτέλεσμα να αυξάνει και την αερόβια αντοχή σου.

Η ΣΩΣΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗ

Burpee.  5  2019.



: Contra.gr /    Watkinson
CONTRA.GR / ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ-WATKINSON

Ο απλός τρόπος

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να κάνεις την άσκηση. Από τους πιο εύκολους μέχρι τους αρκετά κουραστικούς. Για αρχή ξεκίνησε κάνοντας τα εξής: Λάβε την κλασική θέση για κάμψεις με το σώμα παράλληλο με το πάτωμα και τα χέρια να έχουν άνοιγμα ίσο με το άνοιγμα των ώμων. Στη συνέχεια, με μια εκρηκτική κίνηση, λύγισε τα γόνατα ώστε να έρθουν κοντά στο στήθος. Μετά σήκωσε το σώμα πατώντας κάτω τα πέλματα και εκτέλεσε ένα κάθισμα. Καθώς κατεβαίνεις στο κάθισμα, βάλε τις παλάμες κάτω, τίναξε τα πόδια προς τα πίσω ώστε να λάβεις την αρχική θέση. Σε όλη την κίνηση, πρέπει να σφίγγεις την κοιλιά σου για να μη χαλάει η σωστή γραμμή του κορμού.

Με κάμψεις

Η αμέσως πιο δύσκολη παραλλαγή είναι ακριβώς η ίδια κίνηση αλλά με το που τεντώνεις τα πόδια πίσω ταυτόχρονα εκτελείς μια κάμψη φέρνοντας το στήθος κοντά στο πάτωμα. Σαφώς πιο δύσκολος τρόπος, αλλά προσπάθησε να βρεις ένα σωστό ρυθμό ώστε να κουράζεσαι πιο αργά.

Πρόσθεσε και ένα άλμα

Burpees: Τι είναι και πώς θα τα κάνεις σωστά
CONTRA.GR / ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΓΙΑΪΤΖΟΓΛΟΥ-WATKINSON

Τα κλασικά δύσκολα burpees έχουν και ένα άλμα στην κίνηση. Αυτό παίρνει την θέση του καθίσματος. Δηλαδή μετά την κάμψη και αφού φέρεις τα πόδια κοντά στο στήθος, εκτελείς από εκείνη τη θέση ένα μεγάλο άλμα είτε με τεντωμένα πόδια είτε με λυγισμένα. Με το που πας να προσγειωθείς, αμέσως ακουμπάς χέρια κάτω, πόδια πίσω και μετά κάμψη.

Υπάρχουν ακόμα πολλές παραλλαγές της άσκησης που την κάνουν πολύ πιο δύσκολη. Για αρχή μάθε την κλασική κίνηση να την κάνεις σωστά και σε μεγάλη διάρκεια και κάποια στιγμή στα επόμενα θέματα θα σου δείξουμε τις πιο δύσκολες version.

Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία το Studio Γυμναστικής, MELTDOWN FITNESS HOUSE (Λεωφόρος Κύπρου 172, Αργυρούπολη, τηλ:6944691723).

Αν θες να μάθεις καινούργιες ασκήσεις και να αναβαθμίσεις την προπόνηση σου, βρες τον Βαγγέλη Πολυμερόπουλο στο Instagram @vpolimero.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK