Τα μυστικά προπόνησης και διατροφής του Λιονέλ Μέσι είναι για όλους

Αν νομίζεις ότι μπορείς να ακολουθήσεις το πρόγραμμα γυμναστικής και διατροφής του Λιονέλ Μέσι, τότε πολύ σωστά νομίζεις. Δες τα 3 μεγάλα μυστικά του.

Ο Λιονέλ Μέσι κατά τη διάρκεια προπόνησης της Μπαρτσελόνα πριν από το φιλικό με τη Γιουβέντους για το International Champions Cup 2017, Νιου Τζέρσεϊ, Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017
Ο Λιονέλ Μέσι κατά τη διάρκεια προπόνησης της Μπαρτσελόνα πριν από το φιλικό με τη Γιουβέντους για το International Champions Cup 2017, Νιου Τζέρσεϊ, Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017 AP PHOTO/JULIO CORTEZ

Το 2019 ήταν ακόμα μια γεμάτη χρονιά για τον -κατά πολλούς- καλύτερο ποδοσφαιριστή της σύγχρονης εποχής. Ο Λιονέλ Μέσι την περσινή χρονιά γεύτηκε τίλους με την Μπαρτσελόνα στην Primera Division, αλλά και πίκρες στο Champions League και με την εθνική Αργεντινής.

Στο μυαλό όλων μας θεωρούμε υπεραθλητή (και δικαίως) τον Κριστιάνο Ρονάλντο, αν όμως δει κανείς τα παιχνίδια που παίζει κάθε χρόνο ο Μέσι, το... ξύλο που τρώει, τα χιλιόμετρα που καταπίνει, και τους λίγους τραυματισμούς που έχει, τότε θα καταλάβει ότι πίσω από όλα αυτά δεν κρύβεται μόνο ένα ατόφιο ποδοσφαιρικό ταλέντο, αλλά και ένας πολύ καλός αθλητής.

Κατά καιρούς είχε κάποια θεματάκια με το βάρος και το ποσοστό λίπους, αλλά το ξεπέρναγε εύκολα. Κάθε χρόνο λιώνει στην προετοιμασία για να μπορέσει να αντέξει την απίστευτη επιβάρυνση όλης της ποδοσφαιρικής σεζόν των 60+ παιχνιδιών.

Προπόνηση στην άμμο

Τα τελευταία χρόνια, όπως και φέτος, ο γυμναστής του αφιερώνει ένα μεγάλο κομμάτι της προπόνησης στην άμμο. Εκτός από σπριντ, τρέξιμο και δρομικές ασκήσεις, εκτελεί και όλες τις ασκήσεις τεχνικής και ιδιοδεκτικότητας στην άμμο. Κινήσεις με εμπόδια και κώνους, σουτ σε μικρά τέρματα, ασκήσεις με σκάλα και μπάλα, ντρίμπλες, όλα αυτά γίνονται πιο δύσκολα στη συνεχώς ασταθή επιφάνεια της άμμου. Αυτό, όμως, έχει ως αποτέλεσμα τα πόδια του να γίνονται πιο δυνατά, οι σύνδεσμοι πιο ανθεκτικοί, οι μύες να αντέχουν στην κούραση και το καρδιοαναπνευστικό να βελτιώνεται συνεχώς. Το αποτέλεσμα; Ίσως ο πιο γρήγορος παίκτης με την μπάλα στα πόδια και σίγουρα ο πιο γρήγορος στην ντρίμπλα.

Ο Λιονέλ Μέσι κατά τη διάρκεια προπόνησης με την εθνική Αργεντινής στο προπονητικό κέντρο 'Τζουάν Γκαμπέρ' της Μπαρτσελόνα, Σαντ Τζουάν Ντεσπί, Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018
Ο Λιονέλ Μέσι κατά τη διάρκεια προπόνησης με την εθνική Αργεντινής στο προπονητικό κέντρο 'Τζουάν Γκαμπέρ' της Μπαρτσελόνα, Σαντ Τζουάν Ντεσπί, Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018 AP PHOTO/MANU FERNANDEZ

Διατροφή

Ο Μέσι αγαπάει πολύ το φαΐ και πολλές φορές ξέφευγε σε βάρος και λίπος. Από το 2014 συνεργάζεται με τον Ιταλό διαιτολόγο Τζιουλιάνο Ποζέρ. Αυτός του όρισε 5 βασικές τροφές στις οποίες βασίζεται όλη η διατροφή του. Αυτές είναι το ελαιόλαδο, το ολικής άλεσης σιτάρι, τα φρέσκα φρούτα, τα φρέσκα λαχανικά και το πολύ νερό. "Επίσης, πολύ καλό του κάνουν και τα φιστίκια και κάποιοι σπόροι", λέει ο Ποζέρ. Στη διατροφή υπάρχει κι ένα μεγάλο 'απαγορεύεται' και αυτό αφορά στην ζάχαρη. "Όσο πιο μακριά μένει από τα γλυκά, τόσο το καλύτερο γι' αυτόν", λέει ο διαιτολόγος του. Επίσης, τον συμβουλεύει να είναι πολύ προσεκτικός στο κρέας. Δεν χρειάζεται μεγάλη κατανάλωση, διότι δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω, παρά μόνο βοηθάει σε φλεγμονές.

Βάρη

Μπορεί να μην του φαίνεται πολύ, αλλά ο Μέσι είναι ένας πολύ δυνατός αθλητής. Δεν τον τζαρτζάρει κανείς εύκολα, έχει πολύ δυνατό εκτόπισμα και θεωρείται από τους πιο δυνατούς ποδοσφαιριστές για τα κιλά του. Φυσικά και περνάει πολλές ώρες στο γυμναστήριο, αν κι ο ίδιος δεν τρελαίνεται από τη χαρά του. Ο γυμναστής του δουλεύει στην αρχή πολύ κορμό, με ασκήσεις ισορροπίας, σε συνδυασμό με πολλά βάρη και στη συνέχεια αφιερώνει αρκετό χρόνο σε ασκήσεις έκρηξης και ταχυδύναμης. Σκοπός του προγράμματος του είναι να έχει σωστή ισορροπία, όταν βγάζει τη μέγιστη δύναμη και ταχύτητα στο γήπεδο και να τη διοχετεύει στο σωστό σημείο.

Ερώτηση: Ήταν καλύτερος του Μέσι ο Φαν Ντάικ την περσινή σεζόν; Η απάντηση στο Pod-όσφαιρο:

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ