Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!

Ο Άκης Γεωργίου γράφει για την ανάπτυξη της… εμπορικής-εταιρικής δραστηριότητα της ΠΑΕ ΑΕΚ στο διάστημα που ποδοσφαιρική ομάδα έκανε το αγροτικό της στις μικρότερες κατηγορίες και ο σύλλογος φλέρταρε με τη σμίκρυνση που τελικά δεν ήρθε σε κανένα επίπεδο.

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Η συγκυρία της παρουσίας της ΑΕΚ στις μικρότερες κατηγορίες ελλόχευε αρκετούς κινδύνους σμίκρυνσης του μεγέθους του συλλόγου τόσο σε αγωνιστικό όσο και σε γενικό επίπεδο. Στο αγωνιστικό τα αποτελέσματα είναι ήδη γνωστά. Η "Ένωση" ανέβηκε... νεράκι από τη Γ’ Εθνική και τερμάτισε πρώτη στην κανονική διάρκεια της Football League αφήνοντας αρκετά πίσω τους αντιπάλους της ενόψει play-off.

Σε γενικότερο επίπεδο τα πράγματα είναι το ίδιο... καλά. Η νέα εταιρεία οργανώθηκε, στελεχώθηκε και με δεδομένη τη συνέπεια στα οικονομικά της δε θυμίζει σε τίποτα την παλιά που ήταν σαν "κιτρινόμαυρο" σκιάχτρο έτοιμο προς κατάρρευση. Αντίθετα, φαίνεται να υπάρχει μεγάλη διάθεση αξιοποίησης του ισχυρού brand name της ΑΕΚ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Παράλληλα με την αναδιοργάνωση της ομάδας στο αγωνιστικό κομμάτι, η ΠΑΕ "έτρεξε" ορισμένες διαδικασίες οι οποίες φέρνουν την ΑΕΚ σε θετικό σημείο και από άποψης μάρκετινγκ. Η τελευταία, μάλιστα, κίνηση, με τη συμμετοχή της εταιρείας στο χρηματιστηριακό πρόγραμμα της Elite, προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στην κοινή γνώμη, και ανήκει στο πλαίσιο των κινήσεων να παραμείνει αυτοσυντηρούμενη η ΑΕΚ στα πλαίσια του Financial Fair Play.

Οι εμπορικές κινήσεις της ΑΕΚ κατά την παρουσία της στις μικρές κατηγορίες:

Εισιτήρια διαρκείας

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Η εμπορικότητα μίας ποδοσφαιρικής ομάδας φαίνεται σε ένα μεγάλο ποσοστό από τη διάθεση των εισιτηρίων διαρκείας. Από τη βάση, δηλαδή, του κόσμου που "καπαρώνει" εξαρχής θέση στο γήπεδο. Η ΑΕΚ στο συγκεκριμένο κομμάτι τα πήγε αρκετά καλά διαθέτοντας στη Γ’ Εθνική περισσότερα από 12.000 εισιτήρια διαρκείας και στη Football League περίπου 10.000. Βεβαίως η διάθεση των εισιτηρίων διαρκείας δεν οφείλεται στην ορθολογική εταιρική λειτουργία της ΠΑΕ αφού ο κόσμος "ψήθηκε" από το γενικότερο πλάνο του Συλλόγου, ωστόσο είναι και αυτός ένας τομέας ο οποίος λειτούργησε καλά.

Τηλεοπτικό

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Η ΑΕΚ συμφώνησε με τo... καλημέρα με τη NOVA για την εξασφάλιση των εντός έδρας αγώνων της στο ερασιτεχνικό πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής. Στο πρωτάθλημα της Β’ Εθνικής ήρθε σε μία -μεγάλη- συμφωνία με τον ΟΤΕ TV συμπεριλαμβανομένων κάποιων χορηγικών πακέτων. Πέραν του οικονομικού, οι παραπάνω συμφωνίες ανέβασαν την ΑΕΚ και από άποψη πρεστίζ. Π.χ. η τηλεοπτική κάλυψη του φιλικού αγώνα με τη Ρόμα ταυτόχρονα με τη διεξαγωγή της πρεμιέρας της Σούπερ Λίγκ "ψήλωσε" την ΑΕΚ λόγω του κοντράστ: Στο ένα κανάλι άδεια γήπεδα, αδιάφορα ματς και στο άλλο μια ομάδα που σε φιλικό μαζεύει περισσότερο κόσμο από όλα τα "απέναντι" επίσημα ματς μαζί, έχει δίψα και παίζει καλή μπάλα. Άρα πουλάει.

Επανήλθε το ενδιαφέρον των χορηγών

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Από το ξεκίνημα της προσπάθειας της ΑΕΚ για ολικό restart, επανήλθε σχεδόν αυτόματα και το -ξεχασμένο στην προηγούμενη ΠΑΕ- ενδιαφέρον των χορηγών. Ενώ η ποδοσφαιρική ομάδα ετοιμαζόταν για να ξεκινήσει τις υποχρεώσεις της στο ερασιτεχνικό πρωτάθλημα απέναντι στον φτωχό πλην τίμιο Μανδραϊκό στη Φυλή, στα γραφεία της στην Καλογρέζα συνάπτονταν συμφωνίες με την Τράπεζα Πειραιώς, την Fujitsu, τη NOVA, τη Lancia, την Carrefour και τον ΟΠΑΠ. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως την ΑΕΚ επέλεξε για χορηγική συνεργασία και ο πρώην πρόεδρος του Ερασιτέχνη Ολυμπιακού, Ιωάννης Συγγελίδης γεγονός που έφερε εκνευρισμένη αντίδραση μέσω ανακοίνωσης του πειραϊκού σωματείου. Η μεγαλύτερη εμπορική συμφωνία της ΑΕΚ την τελευταία διετία είναι εκείνη με την Jeep για τον βασικό χορηγό στη φανέλα. Μετά τη συμφωνία με τον κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας, η "Ένωση" έγινε μία από τις λίγες ελληνικές ομάδες που δεν έχουν χορηγό τον ΟΠΑΠ.

Η δυναμική της φανέλας

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Μετά τον υποβιβασμό και του 2013, ακολούθησε η διάλυση της εταιρείας και δεδομένου του ξεκινήματος από την τελευταία κατηγορία, η ποδοσφαιρική ΑΕΚ επέστρεψε για πρώτη φορά από το 1979 σε ερασιτεχνική μορφή. Συνεπώς οι συμφωνίες έπαψαν να είναι σε ισχύ με την «Ένωση» να διαπραγματεύεται αρκετά πράγματα σε νέα βάση. Ένα από αυτά ήταν και η φανέλα της. Τελικά… νικήτρια ήταν η Puma με την οποία η ΑΕΚ έχει συμβόλαιο που εκπνέει με το τέλος της τρέχουσας σεζόν. Αυτή την εποχή πραγματοποιούνται συζητήσεις με άλλη μεγάλη εταιρεία αθλητικού υλικού και όπως όλα δείχνουν από τη νέα σεζόν η "Ένωση" μπαίνει και στυλιστικά σε νέα εποχή.

Η επιβλητική παρουσίαση του γηπέδου

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Στις 6 Νοεμβρίου του 2013 πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του γηπέδου της ΑΕΚ στο Ίδρυμα Ωνάση. Σε μία λαμπερή εκδήλωση οι λίγοι τυχεροί που είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στο μεγαλοπρεπές κτίριο της Λεωφόρου Συγγρού, πήραν μία πρώτη γεύση από το νέο γήπεδο της ομάδας στη Νέα Φιλαδέλφεια. Εντυπωσιακή εκδήλωση, αρκετά συλλεκτικά δώρα για τους παρευρισκόμενους και ενθουσιασμός που ξεπέρασε τα όρια της αίθουσας και έφτασε σε όλα τα σημεία του πλανήτη μέσω του link της απευθείας μετάδοσης που προσέφερε δωρεάν η "κιτρινόμαυρη" ΠΑΕ.

Ένα μικρό δείγμα Ιστορίας

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Στις 18 Δεκέμβρη του 2013 η ΠΑΕ ΑΕΚ και τα ΕΛΤΑ, παρουσίασαν ένα λεύκωμα που εκδόθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση των 90 χρόνων ζωής του Συλλόγου. Παρουσία του προπονητή της ΑΕΚ, ορισμένων ποδοσφαιριστών και κυρίως των πιο μεγάλων ονομάτων της Ιστορίας της "Ένωσης".

Κοινωνική ταυτότητα

Στις 29 Γενάρη 2014, σε παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στο πάρκο Τρίτση στο Ίλιον, η ΑΕΚ ανακηρύχθηκε από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία προστάτιδα των αετών που κινδυνεύουν με εξαφάνιση στην Ελλάδα. Στην "Ένωση" πήγαν και... ένα βήμα παραπάνω τη συγκεκριμένη ευαισθησία εκφράζοντας την επιθυμία τους να αποκτήσουν έναν αετό που θα πετάει στον ουρανό του νέου γηπέδου στη Φιλαδέλφεια, στα πρότυπα του αετού της Μπενφίκα στο Ντα Λουζ. Δημιουργήθηκε, μάλιστα, και βίντεο με το εν λόγω κόνσεπτ με τον αετό να κόβει... εναέριες βόλτες πάνω από την "Αγιά Σοφιά".

Βαρύ σαν Ιστορία...

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Στις 28 Απριλίου 2014, η ΑΕΚ παρουσίασε το επίσημο βιβλίο της Ιστορίας της με αφορμή την επέτειο των 90 χρόνων. Μία πολυτελής έκδοση, με ανέκδοτες φωτογραφίες και με αφηγήσεις ανθρώπων που φωτίζουν αρκετές πλευρές της "Ένωσης" καταγράφοντας για πρώτη φορά με επίσημο τρόπο την Ιστορία της. 30 δημοσιογράφοι οι οποίοι ασχολήθηκαν με το ρεπορτάζ της ΑΕΚ την τελευταία 60ετία, συλλέκτες και γνωστοί οπαδοί συνεργάστηκαν για τις ανάγκες της έκδοσης της ΠΑΕ και το -εντυπωσιακό- αποτέλεσμα εμπεριέχεται στις 703 σελίδες του... ασήκωτου βιβλίου.

To νέο... διαδικτυακό της σπίτι

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Στις 26 Σεπτέμβρη 2014 η η "κιτρινόμαυρη" ΠΑΕ παρουσίασε την νέα επίσημη ιστοσελίδα της. Ο γιος του Δημήτρη Μελισσανίδη, Γιώργος ανέλαβε να "τρέξει" το συγκεκριμένο εγχείρημα και το αποτέλεσμα ήταν αρκετά καλαίσθητο και πλήρως εναρμονισμένο με την εποχή. Η ΑΕΚ απέκτησε -επιτέλους- το νέο διαδικτυακό της σπίτι στα πρότυπα των των μεγάλων κλαμπ του εξωτερικού. Αρκετά σημαντική κίνηση, αφού οι "κιτρινόμαυροι" αντιμετώπισαν το internet ως τον πιο άμεσο τρόπο επικοινωνίας με τους οπαδούς τους, με αποτέλεσμα να ρίξουν το βάρος στη βελτίωση αυτής της επαφής τόσο αισθητικά όσο και ουσιαστικά.

ΑΕΚ WEB TV

Στο πλαίσιο της δημιουργίας της νέας επίσημης ιστοσελίδας της, η ΑΕΚ ξεκίνησε σιγά-σιγά να δραστηριοποιείται και στο πρότζεκτ της διαδικτυακής τηλεόρασης. Το επίσημο κανάλι στο Youtube δίνει την ευκαιρία στους... ξενιτεμένους οπαδούς της ομάδας στο εξωτερικό να παρακολουθήσουν ζωντανά τους αγώνες της "Ένωσης", ενώ σε αυτό φιλοξενούνται συνεντεύξεις ποδοσφαιριστών, παρακάμερα από αγώνες και ορισμένα ακόμα οπτικοακουστικά αφιερώματα.

Εκσυγχρονισμός με ηλεκτρονικό εισιτήριο

Όπως διαπίστωσαν αρκετοί φίλοι της ΑΕΚ στον πρόσφατο αγώνα Κυπέλλου με τον Ολυμπιακό, πολλά πράγματα ως προς τον παραδοσιακό τρόπο διάθεσης εισιτηρίων έχουν αλλάξει. Η ΠΑΕ, αρκετούς μήνες πριν από τον πολυσυζητημένο αγώνα Κυπέλλου, έθεσε σε εφαρμογή την υπηρεσία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι... πατροπαράδοτες ουρές στα εκδοτήρια μειώθηκαν (πλην του ντέρμπι με τους "ερυθρόλευκους") και οι οπαδοί της "Ένωσης" απέκτησαν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν το εισιτήριο στο κινητό τους τηλέφωνο και να διευκολύνουν την πρόσβασή του στους εντός έδρας αγώνες της αγαπημένης τους ομάδας.

To... αγγλικό χρηματιστήριο

Το τελευταίο... χτύπημα της ΑΕΚ είναι και το πιο σημαντικό. Η "Ένωση" έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία που μπήκε στο καινοτόμο πρόγραμμα της διαχειρίστριας εταιρείας του αγγλικού χρηματιστηρίου, Elite. Tεράστια εταιρική επιτυχία που ανοίγει τον κύκλο των πιθανών μελλοντικών υποψηφίων επενδυτών και δίνει στην "κιτρινόμαυρη" ΠΑΕ τη δυνατότητα να μπει στο αγγλικό χρηματιστήριο. H ιδέα για τη συμμετοχή της ΠΑΕ ΑΕΚ στο συγκεκριμένο εγχείρημα ανήκει στον ισχυρό άντρα της ΚΑΕ, Μάκη Αγγελόπουλο.

E-shop υπό κατασκευή

Από τον... Μανδραϊκό στο αγγλικό χρηματιστήριο!
INTIME SPORTS

Αυτή την εποχή στην ΑΕΚ ετοιμάζουν το επίσημο διαδικτυακό κατάστημα με προϊόντα της ομάδας. Τη συγκεκριμένη... ηλεκτρονική μπουτίκ θα διαχειρίζεται αποκλειστικά η ΠΑΕ και θα αποτελεί το μοναδικό μέρος διάθεσης προϊόντων με το έμβλημα της "Ένωσης" μέχρι να στεγαστεί η... κανονική μπουτίκ στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας. Η διαχείριση των εσόδων από την εκμετάλλευση του σήματος αποκλειστικά από την ΠΑΕ ΑΕΚ είναι μία σημαντική κίνηση, δεδομένου του γεγονότος πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν στη Νέα Φιλαδέλφεια δύο μπουτίκ, καμία εκ των οποίων δεν ανήκει στην ΠΑΕ. Η πρώτη ανήκει στην εταιρεία Empire και η δεύτερη στην Puma που είναι ο επίσημος προμηθευτής αθλητικού υλικού.

Τμήματα υποδομής

Στο εταιρικό κομμάτι συγκαταλέγονται και οι βελτιώσεις που έγιναν στα τμήματα υποδομής. Η ζωντανή μετάδοση των εντός έδρας αγώνων της Κ20, η αγορά του πούλμαν, η κατασκευή-ολοκλήρωση του τρίτου γηπέδου και της εξέδρας στο προπονητικό κέντρο στα Σπάτα είναι μόνο μερικά από τα τεράστια άλματα που έχουν γίνει σε χρονικό διάστημα μικρότερο των δύο ετών.