F1: Εκκίνηση...

F1: Εκκίνηση...

55ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1: Ποιός θα νικήσει τον Michael Schumacher;

Επιτέλους! Η προσμονή 4 μηνών φτάνει στο τέλος της ξημερώματα Σαββάτου προς Κυριακή 7 Μαρτίου. Η ημέρα αυτή κυριαρχεί στο μυαλό μας τις τελευταίες εβδομάδες. Άλλοι θα σηκωθούν απ’τα χαράματα να ψηφίσουν με το που θα ανοίξουν οι κάλπες και άλλοι για να παρακολουθήσουν το πρώτο grand prix της χρονιάς από το Albert Park στη Μελβούρνη της Αυστραλίας (Alpha, 05:00). Πέρσι, τέτοια εποχή φοβόμασταν ότι το επικείμενο πρωτάθλημα θα ήταν “μία απ’τα ίδια”. Φέτος το ευχόμαστε! Και αυτό γιατί το πρωτάθλημα του 2003 ήταν ένα από τα πιο συναρπαστικά των τελευταίων ετών. Είχε διακυμάνσεις στη βαθμολογία, τέσσερις οδηγούς στη διεκδίκηση του τίτλου, αγωνία μέχρι και τον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα. Μπορεί ο τελικός νικητής να ήταν για άλλη μια φορά ο Michael Schumacher, ο τρόπος όμως με τον οποίο πήρε τον έκτο τίτλο της καριέρας του ήταν για εμάς, τους θεατές, ότι καλύτερο. Ευχόμαστε λοιπόν και φέτος να έχουμε την τύχη να δούμε ένα πρωτάθλημα εξίσου συναρπαστικό και ενδιαφέρον.

Ας δούμε όμως σε τι κατάσταση βρίσκονται οι δέκα ομάδες που θα βρίσκονται το Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία.

Ferrari: Συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει. Καμία αλλαγή για την Ιταλική super-ομάδα των 5 συνεχόμενων πρωταθλημάτων κατασκευαστών στους οδηγούς. Μόνη απώλεια για την ομάδα ο επικεφαλής αεροδυναμικής Νικόλαος Τομπάζης, ο οποίος πήγε στη McLaren. Το καινούργιο μονοθέσιο, το F2004, αναμένεται βελτιωμένο, επομένως αδιαφιλονίκητο φαβορί. Η ομάδα είναι πολλά χρόνια μαζί, το κλίμα είναι πολύ καλό και το αποτέλεσμα αντάξιο. Οι μόνες αδυναμίες της ομάδας είναι τα ελαστικά Bridgestone, σαφώς κατώτερα από τα Michelin που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές της, και η δίψα του Michael για νίκες.

BMW-Williams: Οι ίδιοι οδηγοί, αν και ο J P Montoya από το 2005 θα βρίσκεται στη McLaren. Το νέο μονοθέσιο FW26 είναι ένα πολλά υποσχόμενο μονοθέσιο αλλά πολύ άσχημο σε εμφάνιση! Το μπροστινό κομμάτι είναι σχεδιασμένο από την αρχή και αρκετά διαφορετικό από τα άλλα μονοθέσια, αλλά αισθητικά έχει αποσπάσει τα χειρότερα σχόλια. Λίγη σημασία έχει βέβαια αφού στις δοκιμές φαίνεται να πηγαίνει πολύ καλά και φιλοδοξούν φέτος οι άνθρωποι της Williams να σταματήσουν το σερί της Ferrari. Η ομάδα έδειξε τα δόντια τη πέρσι και η μεταγραφή του Montoya δεν νομίζω να επηρεάσει την δίψα του για νίκες.

McLaren-Mercedes: Επίσης καμία αλλαγή στους οδηγούς, αν και ο Coulthard έδειξε πέρσι ότι δεν “τραβάει” καθόλου. Ο Kimi Raikkonen αντίθετα αποτέλεσε την πιο επικίνδυνη απειλή για την Ferrari τα τελευταία χρόνια και αν το νέο MP4-19 είναι όσο καλό όσο φημολογείται, το πρωτάθλημα θα είναι ανοιχτό μέχρι το τέλος. Πιθανά προβλήματα για την ομάδα η ψυχολογία του Σκοτσέζου, ο οποίος ξέρει ότι στο τέλος της χρονιάς φεύγει (τη θέση του παίρνει ο Montoya) και η πίεση στον νεαρό Kimi, υπό την απειλή ότι αν δεν αποδώσει φέτος, του χρόνου η ομάδα θα στηρίξει τον Κολομβιανό στο κυνήγι ενός τίτλου.

Renault: Και η γαλλική ομάδα κράτησε τους ίδιους οδηγούς, έχασε όμως τον τεχνικό διευθυντή Mike Gascoyne (Toyota) και τον επικεφαλής αεροδυναμικής John Iley (Ferrari). Επίσης αναγκάστηκε να σχεδιάσει από την αρχή τον περσινό κινητήρα για λόγους αξιοπιστίας. Επομένως δύσκολα θα απειλήσει περισσότερο από πέρσι, ωστόσο, δύσκολα θα χάσει και την τέταρτη θέση.

B.A.R-Honda: Η BAR ίσως είναι η αποκάλυψη του φετινού πρωταθλήματος αφού έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στις δοκιμές του χειμώνα. Επίσης άλλαξε και προμηθευτή ελαστικών ( σε Michelin), το οποίο σίγουρα θα βοηθήσει. Το δίδυμο J Button-Takumo Sato είναι δυναμικό αλλά περιορισμένων δυνατοτήτων. Θα “χτυπήσει” την πόρτα της Renault για την τέταρτη θέση αλλά πολύ δύσκολα θα την καταλάβει αφού δεν φαίνεται να έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ακόμα.

Sauber-Petronas: Το μονοθέσιο-αντίγραφο της Ferrari έχει πολλές πιθανότητες να απειλήσει την κορυφή, μόνο και μόνο επειδή είναι πιστό αντίγραφο της F2004. Φέτος ο Sauber θα έχει στη διάθεση του τον φετινό κινητήρα και κιβώτιο της Ferrari και μένει να δούμε αν οι G Fisichella και F Massa θα μπορέσουν να αναδείξουν το ταλέντο τους. Μεγάλο ερωτηματικό η Sauber φέτος με μειονέκτημα τα ελαστικά Bridgestone.

Jaguar-Cosworth: Ο M Webber έδειξε πέρσι την αξία του αλλά ο συνοδηγός του C Klien δεν πρόκειται να βοηθήσει ιδιαίτερα στη πρώτη του χρονιά στη Formula 1. To νέο μονοθέσιο R5 αναμένεται βελτιωμένο αλλά η οικονομική δυσχέρεια της ομάδας δεν υπόσχεται σημαντικές διαφορές. Ίσως τα ελαστικά της Michelin βοηθήσουν λίγο.

Toyota: Ιδιαίτερα απειλητική αναμένεται φέτος η Toyota με τον αγωνιστικό διευθυντή της Renault στις τάξεις της και τον Ιαπωνικό κολοσσό να δείχνει διάθεση για μεγάλα επιτεύγματα. Ίσως το δίδυμο C da Matta – O Panis να μην είναι το καλύτερο δυνατό, αλλά αν το νέο TF104 είναι όσο δυνατό φημολογείται θα δούμε πολύ ωραίες μάχες κάτω από τη κορυφή.

Jordan: Από το κακό στο χειρότερο η Jordan φέτος, αν δεν την αγοράσει ο Αμπράμοβιτς, δύσκολα θα τα βγάλει πέρα, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Οι N Heidfeld και G Pantano δεν μπορούν να βοηθήσουν ιδιαίτερα και δύσκολα θα απειλήσουν τις άλλες ομάδες.

Minardi-Cosworth: Η συνήθης ουραγός Minardi δεν αναμένεται να “ξεκολλήσει” από τις τελευταίες θέσεις με τους παγκοσμίως άγνωστους Gianmaria Bruni και Zsolt Baumgartner. Παρά τα πολλά οικονομικά προβλήματα της η Minardi κάπως τα καταφέρνει κάθε χρόνο και δίνει το παρόν, αλλά τίποτα παραπάνω...

Αλλαγές θα έχουμε και σους κανονισμούς φέτος, ίσως όχι όσο ραγδαίες όσο οι περσινές αλλά εξίσου σημαντικές. Το σύστημα εκκίνησης (launch control) καταργείται, οπότε είναι στο χέρι του οδηγού να θα κάνει καλή εκκίνηση. Αυτό ίσως βοηθήσει τις Williams-McLaren αφού ο M Schumacher δεν είναι καλός στις εκκινήσεις. Επίσης καταργείται και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τα προκριματικά και δοκιμαστικά θα γίνονται το Σάββατο σε διάστημα ενενήντα λεπτών και το όριο ταχύτητας στο διάδρομο των pits θα είναι πλέον 100 km/h (από 80 km/h πέρσι). Η πιο σημαντική αλλαγή όμως είναι ο περιορισμός στον αριθμό των κινητήρων σε έναν! Από την Παρασκευή στα ελεύθερα δοκιμαστικά μέχρι τον αγώνα της Κυριακής, το κάθε μονοθέσιο θα έχει στη διάθεση του μόνο ένα κινητήρα. Επομένως η αξιοπιστία αποκτά περισσότερη σημασία, γεγονός που βοηθάει τις μικρότερες ομάδες.

Ακόμα, οι αγώνες του πρωταθλήματος γίνονται 18 από 16 πέρσι, με δύο νέες πίστες (Μπαχρέιν και Κίνα), επιστροφή του Βελγικού grand prix εις βάρος του Αυστριακού και τελευταίο αγώνα στη Βραζιλία αντί για την Ιαπωνία.

Προγνωστικά για τον πρώτο αγώνα δεν χωρούν. Όλα είναι ανοιχτά και όλες οι ομάδες θέλουν να δουν που βρίσκονται σε σχέση με τις άλλες αφού από τις χειμωνιάτικες δοκιμές δεν βγαίνουν ασφαλή συμπεράσματα. Το ίδιο ισχύει και για τα ελαστικά αφού και οι δύο ομάδες, Michelin και Bridgestone, δηλώνουν βελτιωμένες. Η πίστα της Μελβούρνης είναι από τις ομορφότερες του φετινού πρωταθλήματος με αρκετές δύσκολες και τεχνικές αργές στροφές μετά από ευθείες, επομένως επώδυνη για τα φρένα. Πέρσι pole position πήρε o Μ Schumacher, ταχύτερο γύρο έκανε ο Kimi Raikkonen αλλά τον αγώνα κέρδισε D Coulthard!

Τι θα γίνει φέτος; Ξυπνήστε τη Κυριακή στις 5 το πρωί για να μάθετε και μετά περάστε από το εκλογικό κέντρο χωρίς αγωνία πλέον και με καθαρό μυαλό να ρίξετε τη ψήφο σας!

Όσοι από εσάς θέλετε να “πάρετε το Risco σας”, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα γνωστού βρετανικού γραφείου στοιχημάτων. Οι αποδόσεις είναι πολύ καλές αφού η αβεβαιότητα είναι πολύ μεγάλη. Ενδιαφέρον έχει ο τερματισμός του Αυστραλού Mark Webber (ο οποίος αγωνίζεται στην έδρα του) στις πρώτη οκτάδα με 2.50 και η επικράτηση του επί του T Sato (της BAR) με 2.00.

24MEDIA NETWORK