X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Τα sneakers που δεν χρειάστηκε κανείς είχαν 'μαγνητικά κορδόνια'

Nike Mag: Τα πρώτα sneakers που συν-διαμόρφωσαν την πλοκή μιας ταινίας και το λανσάρισμά τους βοήθησε στην έρευνα για την καταπολέμηση μιας σοβαρής ασθένειας. Μέχρι εκεί.

Ένα ζευγάρι Nike Mag 'Back to the Future' που τέθηκε σε δημοπρασία από τον οίκο Sotheby's στις 12 Ιουλίου 2019 AP PHOTO/TED SHAFFREY

Το 1989, ο Μάρτι Μακφλάι έμπαινε ξανά στη Delorian για ακόμα ένα ταξίδι 'Back to the Future'. Ήταν από τις λίγες φορές που ένα sequel ήταν το ίδιο -αν όχι περισσότερο- διασκεδαστικό με την πρώτη ταινία, μια θεαματική περιπέτεια που σε ταξίδευε στο μέλλον ή/και στο παρελθόν ή έστω σε μια εκδοχή τους, όπως τη φαντάστηκε η late 80s μυθοπλασία του Χόλιγουντ.

Στο 'Back to the Future 2', πέρα από τον Μάρτιν Τζέι Φοξ, τον Κρίστοφερ Λόιντ και τον σπουδαίο σκηνοθέτη ταινιών δράσης εκείνης της εποχής Ρόμπερτ Ζεμέκις, υπήρχε κι άλλος ένας σταρ: τα sneakers Nike Mag, που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την ταινία, που 'είδαν το μέλλον' των αθλητικών παπουτσιών, με 'μαγνητική ρομποτική τεχνολογία', δηλαδή, με κορδόνια που δένονταν αυτόματα, από την στιγμή που το πόδι 'βυθιζόταν' στο εσωτερικό του παπουτσιού. Στη συνέχεια, το ταξίδι του Μάρτι πάνω σε μια ιπτάμενη σανίδα (προφανώς, είμαστε στο μέλλον) ξεκινούσε.

Το γεγονός ότι το τρικ 'κορδόνια που δένονταν μόνα τους' δημιουργούνταν από μια μπαταρία που είχε κρυμμένη ο Φοξ, η οποία, μέσω καλωδίου, έστελνε ρεύμα στα sneakers, ήταν μια λεπτομέρεια. Tα Nike Mag είχαν δημιουργήσει μια νέα pop ονείρωξη. 

(μεταξύ μας, το ιπτάμενο σκέιτ, ήταν φανταστικό)

O σχεδιαστής των Nike Mag, Τίνκερ Χάτφιλντ, ίσως και να είχε δει το μέλλον των sneakers. Η developer Τίφανι Μπιρς, από το 2005, ανέλαβε τη σκυτάλη και επιχείρησε να λανσάρει ξανά τα Nike Mag, αυτήν τη φορά όχι για κάποια ταινία, αλλά ως εμπορική κυκλοφορία με περιορισμένο αριθμό κομματιών.

Ένα ζευγάρι Nike Mag 'Back to the Future' που τέθηκε σε δημοπρασία από τον οίκο Sotheby's στις 12 Ιουλίου 2019 AP PHOTO/TED SHAFFREY

Τα sneakers κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2011. Τα περίπου 1.500 ζευγάρια Μag πωλήθηκαν σε δημοπρασία μέσω eBay, με τις τιμές τους να κυμαίνονται μεταξύ 2.200 και 9.959 δολαρίων. Τα έσοδα από τις πωλήσεις δόθηκαν στο ίδρυμα του Φοξ για την έρευνα σχετικά με τη νόσο του Πάρκινσον, ενώ το ίδιο ακριβώς συνέβη και με την επανακυκλοφορία των Mag το 2016, με περίπου 89 ζευγάρια, των οποίων η αξία σκαρφάλωσε αυτή τη φορά στα 70.000 δολάρια. Ο Φοξ, που έχει δηλώσει δημοσίως ότι πάσχει από Πάρκινσον, έγινε ο πιο φανατικός 'πρέσβης' των Mag.

Σήμερα, το Bleacher Report γράφει ότι 'εντοπίστηκαν 6 μοντέλα Nike Mag σε αποθήκη στο Όρεγκον, με θαυμασμό που παραπέμπει σε σμαράγδια, ενώ το StocX καταγράφει οριακά γελοίες αξίες στη ζήτησή τους. Τα Nike Mag προσπάθησαν να γίνουν το μέλλον των sneakers, με τα μάτια των δημιουργών που έζησαν έντονα τα 80s και προφήτεψαν το μέλλον με τα πιο 'Star Trek' χρώματα και εφέ. Το μέλλον των sneakers αποδείχθηκε, τελικά, μια έκφραση νοσταλγίας για το παρελθόν, με sneakers όπως τα Air Jordan One να συνδέουν τα 80s με το Σήμερα. H ιστορία έδειξε ότι ποτέ δεν υπήρξε ανάγκη για sneakers που δένονται 'μαγνητικά', πως ο άνθρωπος του 2020 συνεχίζει να έχει την ικανότητα να σκύψει για να δέσει τα κορδόνια του. Άλλη μια πρόβλεψη από τα 80s για το μέλλον, που πήγε 'κουβά'.