Η χορηγική συμφωνία της Μπόκα που ισοπεδώνει τη Ρίβερ

Η Adidas διαδέχεται τη Nike στη φανέλα της Μπόκα Τζούνιορς με ένα deal που εκμηδενίζει αυτό που είχε κάνει παλιότερα με τη Ρίβερ Πλέιτ.

Ο Νταρίο Μπενεντέτο της Μπόκα Τζούνιορς πανηγυρίζει μετά από το γκολ που πέτυχε κόντρα στη Ρίβερ Πλέιτ, για τον τελικό του Copa Libertadores 2018 στο 'Σαντιάγο Μπερναμπέου' της Μαδρίτης, Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018
Ο Νταρίο Μπενεντέτο της Μπόκα Τζούνιορς πανηγυρίζει μετά από το γκολ που πέτυχε κόντρα στη Ρίβερ Πλέιτ, για τον τελικό του Copa Libertadores 2018 στο 'Σαντιάγο Μπερναμπέου' της Μαδρίτης, Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018 AP PHOTO/THANASSIS STAVRAKIS

Η τελευταία ποδοσφαιρική εμφάνιση που φόρεσε ο Ντιέγκο Μαραντόνα σε επαγγελματικό επίπεδο ήταν εκείνη της Μπόκα Τζούνιορς το 1997. Ήταν η πρώτη χρονιά της συμφωνίας με τη Nike για τον σύλλογο, όμως όχι η τελευταία. Ακολούθησαν ακόμα 22 χρόνια με απανωτές ανανεώσεις συνεργασίας. Σχεδόν 2,5 δεκαετίες μετά, ο αμερικανικός κολοσσός εξακολουθεί να ντύνει τον κολοσσό της Αργεντινής. Με μία διαφορά. Αυτή η συνεργασία πλέον θα φτάσει στο τέλος. Και υπάρχουν εκατοντάδες εκατομμύρια λόγοι.

Το διοικητικό συμβούλιο των 'χενέιζες' συνεδρίασε στις 26 Ιουλίου και έλαβε την απόφαση να μην ανανεώσει τη συνεργασία. Η εμφάνιση που χρησιμοποιεί η ομάδα αυτήν τη σεζόν θα είναι και η τελευταία παραγωγής Nike. Η 'σκυτάλη' παραδίδεται στον μεγάλο αντίπαλό της στις εταιρίες αθλητικού υλικού, στον γερμανικό κολοσσό Adidas.

Η ανακοίνωση της Μπόκα Τζούνιορς για την απόφαση του ΔΣ για αποδοχή της πρότασης της Adidas
Η ανακοίνωση της Μπόκα Τζούνιορς για την απόφαση του ΔΣ για αποδοχή της πρότασης της Adidas

Η τελευταία προσπαθούσε εδώ και πολλά χρόνια να κάνει το colpo grosso και να αρπάξει έναν τόσο μεγάλο πελάτη της ανταγωνίστριάς της, αλλά δεν τα κατάφερνε, αφού υπολειπόταν σε κίνητρα. Τα συμβόλαια που προσέφερε ήταν 5ετούς διάρκειας και παρότι τα ποσά ήταν μεγαλύτερα από εκείνα της Nike, η Μπόκα προτιμούσε την 10ετή ασφάλεια των Αμερικανών. Μέχρι που η Adidas αποφάσισε να παίξει τα ρέστα της και στο τέλος να βγει κερδισμένη.

Η μυθική πρόταση της Adidas

Η Adidas αναθεώρησε την προηγούμενη τακτική της και προσέφερε στην Μπόκα Τζούνιορς 10ετή συνεργασία, η οποία αρχίζει από τον Ιανουάριο του 2020 και ολοκληρώνεται το 2030. Πλέον, είχε την προσοχή των ανθρώπων του συλλόγου για τις διαπραγματεύσεις. Το πάγιο ποσό που θα εισπράττει ετησίως η Μπόκα ανέρχεται σε 10.000.000 δολάρια, ήτοι 100.000.000 για όλο το διάστημα της συμφωνίας. Τα κίνητρα δεν σταματούν εδώ. Η Μπόκα θα πάρει και 3.000.000 δολάρια ως πριμ υπογραφής και -κυρίως- θα έχει λόγο στα δικαιώματα από τις πωλήσεις εμφανίσεων, τόσο εντός όσο κι εκτός συνόρων. Αυτή αποδείχθηκε και η ειδοποιός διαφορά από τη συμφωνία που είχε με τη Nike.

Η συνεργασία της Μπόκα με την αμερικανική εταιρία όλα αυτά τα χρόνια προέβλεπε παραχώρηση όλων των δικαιωμάτων στη Nike για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, δύο τεράστιες ποδοσφαιρικές αγορές, όπου οι 6 φορές πρωταθλητές Νότιας Αμερικής και 3 φορές πρωταθλητές κόσμου είναι αρκετά δημοφιλείς. Η Adidas προσφέρει τα δικαιώματα αυτά στην Μπόκα, που εκτιμάται ότι θα αποφέρουν στα ταμεία της ομάδας επιπλέον 2.000.000 δολάρια ετησίως. Συν αυτώ, οι άνθρωποι της ομάδας υπολογίζουν και σε 200.000 δολάρια τον χρόνο από την αξιοποίηση της μπουτίκ στο μουσείο του 'Μπομπονέρα' και 90.000 τον χρόνο θα επενδύονται από την εταιρία για την εμπορική προώθηση των προϊόντων της Μπόκα, κάτι που δεν συμβαίνει τώρα με τη Nike.

Τα οφέλη για την Μπόκα δεν σταματούν εδώ. Η Adidas συμφώνησε να ντύνει την ομάδα των ανδρών, την ομάδα των γυναικών και τις ομάδες των μικρότερων ηλικιών του συλλόγου. Σε αντίθεση με τη Nike, όμως, η γερμανική εταιρία θα κάνει το ίδιο και θα αναπτύξει γυναικεία και παιδική γραμμή στις εμφανίσεις που θα είναι διαθέσιμες για το κοινό, καθώς και διάφορα άλλα αντικείμενα προς πώληση. Τέλος, στη νέα συμφωνία προβλέπονται ετήσία μπόνους στόχων, που αφορούν τόσο στην κατάκτηση εθνικών και διεθνών τροπαίων, όσο και στην πρόκριση σε προχωρημένες φάσεις διεθνών διοργανώσεων.

Ο Ντιέγκο Μαραντόνα της Μπόκα Τζούνιορς μονομαχεί με τον Κότζι Τανάκα της εθνικής Ιαπωνίας σε φιλικό παιχνίδι που έληξε 1-1 και διεξήχθη στο Τόκιο, Σάββατο 16 Ιανουαρίου 1982
Ο Ντιέγκο Μαραντόνα της Μπόκα Τζούνιορς μονομαχεί με τον Κότζι Τανάκα της εθνικής Ιαπωνίας σε φιλικό παιχνίδι που έληξε 1-1 και διεξήχθη στο Τόκιο, Σάββατο 16 Ιανουαρίου 1982 AP PHOTO/TSUGUFUMI MATSUMOTO

Βέβαια, υπάρχει ακόμα ένα κίνητρο για την αποδοχή αυτής της πρότασης, που ίσως μέτρησε εξίσου στα μέλη του ΔΣ που ψήφισαν υπέρ. Η Ρίβερ Πλέιτ έχει κι αυτή συμφωνία με την Adidas και εισπράττει πάγια κάθε χρόνο μόλις 6.500.000 δολάρια, ενώ με τα έσοδα από τα δικαιώματα χρήσης των σημάτων της, το συνολικό οικονομικό όφελος ανέρχεται σε 9.000.000 δολάρια. Η Μπόκα θα εισπράττει αρκετά περισσότερα, ως μία επίδειξη δύναμης απέναντι στην 'αιώνια' αντίπαλό της, παρά την ήττα στον περσινό επεισοδιακό τελικό του Copa Libertadores.

Από την Πρωτοχρονιά του 2020 η Μπόκα περνάει σε νέα εποχή, όπως ψήφισαν 108 μέλη του ΔΣ, έναντι 42 που αντιστάθηκαν. Νέα εποχή που ισοδυναμεί με την... παλιά, στην οποία ανήκει και η πρώτη θητεία του Μαραντόνα στον σύλλογο. Η Adidas ήταν η εταιρία που 'έντυνε' την Μπόκα από το 1979 μέχρι το 1993 και έδωσε την πρώτη φανέλα του συλλόγου στον σπουδαίο Αργεντινό. Μετά από 23 χρόνια κυριαρχίας της Nike, οι δύο πλευρές ευελπιστούν να βρουν ξανά μαζί τον επόμενο κορυφαίο παίκτη της ομάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ