Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ πανηγύρισε επειδή έχασε (μόνο) 75 εκατ. από τη νέα χορηγία

Σε μια εποχή αμφιβολίας ο ποδοσφαιρικός κολοσσός της Premier League έκλεισε την πιο επικερδή συμφωνία που ήταν δυνατόν εν μέσω πανδημίας, μολονότι από το ταμείο θα λείπουν 15 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Στη φανέλα της θα προβάλλεται πλέον μια γερμανική εταιρία software.

Η φανέλα που θα φορά από του χρόνου ο Μάρκους Ράσφορντ θα έχει διαφορετικό χορηγό
Η φανέλα που θα φορά από του χρόνου ο Μάρκους Ράσφορντ θα έχει διαφορετικό χορηγό AP PHOTO/PETER POWELL,POOL

Το βράδυ της Πέμπτης οι ποδοσφαιριστές του Όλε Γκούναρ Σόλσκιερ εκτελούσαν το τέλειο 'ριφιφί' στο Σαν Σίρο και απέκλειαν μία εκ των βασικών ανταγωνιστριών τους στην κούρσα για το τρόπαιο στο Europa League. Με 'εγκέφαλο' της 'σπείρας' τον Πολ Πογκμπά, που πέτυχε το μοναδικό γκολ της αναμέτρησης.

Βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά πάντως ότι στα γραφεία της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ αυτό το 1-0 επί της Μίλαν και η πρόκριση στην προημιτελική φάση της διοργάνωσης, για το συναπάντημα με τη Γρανάδα, γιορτάστηκε πολύ πιο ήπια από την εξασφάλιση για την επόμενη πενταετία ενός εγγυημένου εσόδου 275 εκατομμυρίων ευρώ. Ένα ποσό που ήρθε ως το αποτέλεσμα της συμφωνίας που προέκυψε εσχάτως για τον βασικό χορηγό της φανέλας από τη νέα σεζόν και μέχρι το καλοκαίρι του 2026. Η επιβεβαίωση του γιγαντιαίου deal έγινε το απόγευμα της Παρασκευής και κατά την επίσημη ενημέρωση ήταν ό,τι πιο επικερδές μπορούσε να βρεθεί τούτη τη χρονική περίοδο. Ταυτόχρονα δε η πιστοποίηση της εμπορικής ανθεκτικότητας που εξακολουθεί να κουβαλά το κλαμπ, ασχέτως της ρευστότητας στην αγορά και των επιπτώσεων της πανδημίας στην παγκόσμια οικονομία.

Τούτος ήταν ο λόγος που από τις αρχές του 2021 τα αρμόδια στελέχη των 'κόκκινων διαβόλων' άρχισαν την αναζήτηση νέων, προσοδοφόρων συνεργασιών. Είχε διαρρεύσει από καιρό ότι η Chevrolet, ως κομμάτι της πολιτικής της αμερικανικής General Motors, δεν πρόκειται να επεκτείνει, πέραν των επτά ετών πλέον, τη σύμβασή της με τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και παρά την αρχική προοπτική της διατήρησής της μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, προκειμένου να ευνοηθεί και να διευθετήσει τις ανοικτές οφειλές της, η αντικατάστασή της από τη γερμανική TeamViewer είναι γεγονός.

"Είμαστε τρομερά περήφανοι που καθιερώνουμε αυτή τη συνεργασία με μία από τις πιο συναρπαστικές και δυναμικές εταιρείες λογισμικού παγκοσμίως", ανέφερε μεταξύ άλλων ο διευθύνων σύμβουλος Ρίτσαρντ Άρνολντ, ανακοινώνοντας τη συμφωνία. Κατά τον ίδιο τον μεγαλοπαράγοντα της Γιουνάιτεντ, η TeamViewer θα φροντίσει μεταξύ άλλων προκειμένου "να υλοποιήσουμε το όραμά μας για μια συνεργασία που βασίζεται σε εξυπνότερους τρόπους σύνδεσης ανθρώπων και επιχειρήσεων".

Μια εταιρία 15 ετών

Ό,τι δηλαδή πρεσβεύει η start up που 'γεννήθηκε' το 2005 στην πόλη Γκέπινγκεν από την έξυπνη, αν μη τι άλλο, ιδέα του Γερμανού επιχειρηματία Τίλο Ρόσμανιτ με στόχο την εξάλειψη των αποστάσεων μεταξύ εταιρίας-πελατών, την επικοινωνία μέσω υπολογιστών με πρόσβαση στο ίδιο πρόγραμμα και τη μείωση των αναγκαίων ταξιδιών για την εγκατάσταση ή επίλυση διαφόρων προβλημάτων. Σήμερα η TeamViewer είναι μια εταιρία διαρκώς αναπτυσσόμενη, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, με άλλα 7 υποκαταστήματα ανά τον κόσμο, περισσότερους από 900 εργαζόμενους και ανακοινωμένα έσοδα για το 2019 που άγγιξαν τα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Ρόσμανιτ έχει αποχωρήσει και ως επικεφαλής το όλο πρότζεκτ 'τρέχει' ο δαιμόνιος Όλιβερ Στάιλ, στον οποίο έχει πιστωθεί εξ ολοκλήρου η εκτόξευση της φήμης της εταιρίας από τις ΗΠΑ ως την Ασία. Ο Στάιλ πάτησε πάνω στις αρχές της ελεύθερης χρήσης από ιδιώτες και της συνδρομητικής από επιχειρήσεις που παρέλαβε από τους προκατόχους του, αλλά κατάφερε, εκμεταλλευόμενος κάθε δυνατότητα, όπως στην τρέχουσα εποχή η πανδημία και η αύξηση της τηλεργασίας, να ανοίξει το επί πληρωμή πελατολόγιο και μαζί να επεκτείνει το πεδίο των υπηρεσιών/προϊόντων που παρέχει. Ήδη υπολογίζεται ότι το πρόγραμμα είναι εγκατεστημένο σε περισσότερες από 2.5 δισεκατομμύρια συσκευές ανά τον κόσμο, μιας και είναι προσαρμοσμένο ν' ανταποκρίνεται σε κάθε μορφή.

Πλέον μέσα από τη συνεργασία με τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ η TeamViewer επιδιώκει τη διεύρυνση των επιχειρηματικών οριζόντων της, εξασφαλίζοντας ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα του κλάδου που δραστηριοποιείται και όχι μόνο, καθώς εξετάζει παράλληλα τα επόμενα βήματά της. Το λογότυπο, προσαρμοσμένο σε λευκή μορφή βέβαια για να ταιριάζει με το background, θα κοσμεί μία από τις πιο προβεβλημένες και θελκτικές βιτρίνες του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, τη στιγμή που η φανέλα της αγγλικής ομάδας, ιδίως στην ασιατική αγορά, είναι απ' αυτές που παρουσιάζουν σταθερά αυξημένη ζήτηση. Ακόμη και στις πιο κακόγουστες εκδοχές της.

Χρήστης του twitter φαντάστηκε ήδη πώς θα μπορούσε να αποτυπωθεί η αλλαγή.

Άρα τα 55 εκατομμύρια που θα κοστίζει στην TeamViewer ετησίως αυτή η ακριβή διαφήμιση, εκτιμάται πως θα έχουν τον επιδιωκόμενο αντίκτυπο και θα γυρίσουν πολύ γρήγορα πίσω, διαμέσου της εξασφάλισης νέων πελατών που θα φέρει όπως και να 'χει αυτή η σύμβαση με τον κολοσσό του αγγλικού ποδοσφαίρου. Μάλιστα ο Στάιλ άφησε να εννοηθεί πως ήταν μια ευκαιρία που δεν θα έπρεπε να χαθεί και γι' αυτό "είμαστε αδιανόητα υπερήφανοι που η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ διάλεξε εμάς ως συνεργάτες της σε αυτό το τεχνολογικό ταξίδι της".

Αλήθεια είναι πως φαινομενικά το ταμείο του αγγλικού κλαμπ είναι αυτό που ζημιώνεται, καθώς θα μετρά απώλειες 15 εκατομμύριων ευρώ ετησίως. Συνολικά, θα χάσει 75 εκατ., με δεδομένο ότι η πρότερη συμφωνία με τη Chevrolet προέβλεπε (σε άλλες εποχές βέβαια, προ-κορονοϊού) αποζημίωση της τάξεως των 70 εκατομμυρίων για κάθε χρόνο από το 2014. Καθόλου μικρή δηλαδή η οικονομική διαφορά. Εντούτοις, εκτός του ότι η Γιουνάιτεντ απαλλάχθηκε από μια εταιρία που από πέρυσι δυσκολεύεται να παρουσιαστεί συνεπής στις υποχρεώσεις της, ζητώντας και λαμβάνοντας διαρκώς παρατάσεις καταβολής των χρημάτων, βρήκε αφενός μεν μια χορηγία ανάλογη της Μπαρτσελόνα (Rakuten), μακριά βέβαια από τα 70 εκατ. που κερδίζει η Ρεάλ, αφετέρου δε το δικαίωμα να διαπραγματευτεί με εταιρία διαφορετικών συμφερόντων για μια μικρότερη διαφήμιση σε άλλο μέρος της φανέλας.

Στην περίπτωση αυτή, όχι μόνο θα έχει καλυφθεί η εκτιμώμενη 'χασούρα', αλλά θα υπάρξει κέρδος. Τότε ναι, ο Εντ Γούντγουορντ, που ως διαχειριστής του μπάτζετ του ποδοσφαιρικού τμήματος σκορπά 750.000 ευρώ σε βδομαδιάτικα ποδοσφαιριστών που σπανίως αγωνίζονται, θ' αξίζει ένα αδιαμφισβήτητο μπράβο για τους χειρισμούς!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ