Η πρεμιέρα της Amazon στην Premier League έφερε τα πάνω κάτω

Η πλατφόρμα Prime Video της Amazon μετέδωσε για πρώτη φορά ζωντανά αγώνες της Premier League και ξεκλείδωσε ορισμένες 'πόρτες' που ξεπερνούν την τηλεοπτική μετάδοση.

Ο Τιμ Κρουλ της Νόριτς αποκρούει κεφαλιά του Αντονί Μαρσιάλ της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ κατά τη διάρκεια αναμέτρησης για την Premier League 2019-2020 στο 'Κάροου Ρόουντ', Νόριτς, Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019
Ο Τιμ Κρουλ της Νόριτς αποκρούει κεφαλιά του Αντονί Μαρσιάλ της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ κατά τη διάρκεια αναμέτρησης για την Premier League 2019-2020 στο 'Κάροου Ρόουντ', Νόριτς, Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019 JOE GIDDENS/PA VIA AP

Ο μέσος Άγγλος ποδοσφαιρόφιλος χρειάζεται να δαπανά το 4,6% του ετήσιου μισθού του για συνδρομές, ώστε να παρακολουθεί αγώνες των 5 μεγάλων πρωταθλημάτων του κόσμου. Αν και στην Αγγλία, οι μεταδόσεις των BT και Sky Sports είθισται να ικανοποιούν τον τηλεθεατή, η συνεχής αύξηση της τιμής στη συνδρομή, ανεβάζει και τις απαιτήσεις. Κάπου εδώ έρχεται το 'πείραμα' της Amazon, που άρχισε την Τρίτη με τη ζωντανή μετάδοση αγώνων της Premier League για έναν μήνα.

Η νίκη της Μάντσεστερ Σίτι στην έδρα της Μπέρνλι και της Κρίσταλ Πάλας κόντρα στην Μπόρνμουθ μεταδόθηκαν διαδικτυακά από την πλατφόρμα Prime Video. Η συμφωνία για την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του κύκλου 2019-2021 ξεπέρασε τα 5.000.000.000 ευρώ, με το Sky Sports να μεταδίδει 128 αγώνες τον χρόνο, το BT να περιορίζεται σε 52 και το Prime Video να έχει στην κατοχή του δικαιώματα για 20 αγώνες Δεκεμβρίου, κάτι που σημαίνει και τους αγώνες της Boxing Day στις 26 Δεκεμβρίου. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό το ποσό που δαπάνησε ο αμερικανικός κολοσσός γι' αυτήν τη συμφωνία, ωστόσο το BT, επίσης για δύο μεσοβδόμαδες αγωνιστικές, θα καταβάλλει περίπου 105.000.000 ευρώ.

Το πρόγραμμα των αγώνων της Premier League στην πλατφόρμα του Prime Video
Το πρόγραμμα των αγώνων της Premier League στην πλατφόρμα του Prime Video

Το κόστος μοιάζει μικρό για τον καταναλωτή, αφού η μηνιαία συνδρομή ανέρχεται σε 5,99 ευρώ (για τους νέους συνδρομητές η τιμή πέφτει στα 2,99 ευρώ για 6 μήνες), ενώ παρέχεται από την υπηρεσία δωρεάν δοκιμαστική περίοδος 30 ημερών. Ωστόσο, αν περιληφθούν και τα ετήσια έξοδα για τις συνδρομές στις υπόλοιπες πλατφόρμες, το κόστος αυξάνεται κατακόρυφα. Η πλατφόρμα της BT παρέχει την πιο 'οικονομική' προσφορά για κάποιον φίλαθλο που θέλει να παρακολουθήσει όσο το δυνατόν περισσότερους από τους αγώνες που θα μεταδοθούν τηλεοπτικά. Οι νέοι συνδρομητές μπορούν να αποκτήσουν ετήσια συνδρομή με 45 ευρώ τον μήνα, αν και δεν θα έχουν στη διάθεσή τους HD κανάλια (τα οποία κάποιες φορές μεταδίδουν αγώνες) και η BT προσφέρει μόνο δύο κανάλια του Sky Sports, με συνέπεια να μην υπάρχει πλήρης κάλυψη. Το πιο οικονομικό πακέτο της συνδρομητικής πλατφόρμας Virgin Media, που περιλαμβάνει τα κανάλια του Sky Sports και του BT Sports, προσφέρεται στα 80 ευρώ τον μήνα. Ακόμα πιο ακριβή είναι η συνδρομή στο Sky, που μηνιαίως κοστίζει 50 ευρώ, ωστόσο για να προστεθούν τα κανάλια του BT Sports (αλλά και πάλι, όχι τα HD κανάλια) θα χρειαστούν ακόμα 31 ευρώ. Συνολικά, το πρώτο πακέτο από την πλατφόρμα της BT θα κοστίσει 549 ευρώ για έναν χρόνο, αλλά ο συνδρομητής δεν θα δει όλα τα παιχνίδια του πρωταθλήματος. Το δεύτερο πακέτο κοστίζει 969 ευρώ για έναν χρόνο και θα έχει πλήρη κάλυψη. Το τρίτο πακέτο θα κοστίσει 981 ευρώ και πάλι δεν θα υπάρχει πλήρης κάλυψη.

Την ίδια στιγμή, πάντως, οι ιδιοκτήτες παμπ και καταστημάτων που προβάλλουν αγώνες Premier League πρόσθεσαν ακόμα ένα μεγάλο έξοδο στα βιβλία τους, αφού για τα δικαιώματα των αγώνων που μεταδίδει το Prime Video δαπάνησαν 600 λίρες αυτόν τον μήνα. Αυτό το ποσό δίνουν κάθε μήνα για τη συνδρομή στο BT και ακόμα 1.000 λίρες για το Sky One, κάτι που σημαίνει ότι ο Δεκέμβριος μόνο για την Premier League κόστισε 2.200 λίρες.

Η πρεμιέρα της Amazon στην Premier League έφερε τα πάνω κάτω
SPORTS BUSINESS INSTITUTE

Το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι αν αξίζει ένας φίλαθλος να πληρώσει συνδρομή και σε τρίτη συνδρομητική υπηρεσία για να παρακολουθήσει αγώνες της αγαπημένης ομάδας του. Η πρώτη γεύση που πήρε από τους αγώνες της Τρίτης επιβεβαιώνει ότι αξίζει. Η Amazon φρόντισε να αξιοποιήσει τη δύναμη του διαδικτύου και να παρέχει στον χρήστη υπηρεσίες που δεν μπορεί να τις βρει μέσω τηλεόρασης, αφήνοντας υποσχέσεις για ακόμα πληρέστερη κάλυψη των αγώνων.

Αρχικά, γι' αυτόν τον μήνα κάλυψης αγώνων από το Prime Video, ουσιαστικά για δύο μεσοβδόμαδες αγωνιστικές, την τρέχουσα Bank Holiday και εκείνη της Boxing Day, η υπηρεσία φρόντισε να προσλάβει 73 σχολιαστές, παρουσιαστές και σπορτκάστερ. Για τον αγώνα της Μπέρνλι με τη Μάντσεστερ Σίτι επιστρατεύτηκαν οι Άλαν Σίρερ, Νάιτζελ ντε Γιονγκ και Ρομπέρτο Μαρτίνεθ, για το Κρίσταλ Πάλας-Μπόρνμουθ η Έλι Αλούκο και ο Τζερμέιν Τζένας. Σε περίπτωση, δε, που κάποιος δεν επιθυμεί να ακούει περιγραφή και σχολιασμό, υπάρχει η επιλογή του φυσικού ήχου του γηπέδου.

Η πρεμιέρα της Amazon στην Premier League έφερε τα πάνω κάτω

Ένα πολύ μεγάλο θετικό, όσο αυτονόητο κι αν ακούγεται, είναι η υψηλής ευκρίνειας εικόνα, η οποία συνοδευόταν με ελάχιστες διακοπές για τον χρήστη λόγω προβλημάτων σύνδεσης με το διαδίκτυο. Αυτήν την άψογη εικόνα, ο θεατής μπορούσε να τη συνοδεύσει με live στατιστική απεικόνιση του αγώνα, η οποία εμφανίζεται σε μενού δεξιά της οθόνης του. Από κατοχή μπάλας μέχρι εύστοχες τελικές προσπάθειες και από στατιστικά της σεζόν μέχρι βαθμολογία (αλλά και ενδεκάδες των ομάδων), όλα ήταν στη διάθεση του χρήστη.

Η πρεμιέρα της Amazon στην Premier League έφερε τα πάνω κάτω

Επιπλέον, από το ίδιο μενού υπάρχει η δυνατότητα στον συνδρομητή να αναζητήσει και να παρακολουθήσει στιγμιότυπα από τον αγώνα που βρίσκεται σε εξέλιξη. Όταν αρχίσει η προβολή των ξεχωριστών στιγμιοτύπων, διακόπτεται αυτόματα η live μετάδοση και αρχίζει ξανά από το ίδιο σημείο με το τέλος των ριπλέι, χωρίς να χαθεί ούτε δευτερόλεπτο.

Η πρεμιέρα της Amazon στην Premier League έφερε τα πάνω κάτω

Το ντεμπούτο της Premier League by Prime Video στέφθηκε με σχετική επιτυχία. Τα προβλήματα δεν έλειψαν, αφού εκτός από μικρά θέματα buffering, ορισμένοι συνδρομητές είδαν στις οθόνες τους μήνυμα σφάλματος. Το Amazon Help, λογαριασμός της εταιρίας στο twitter, απαντούσε σε όσα ερωτήματα ήταν εφικτό και συχνά οδηγούσε τους συνδρομητές σε ένα μενού με λύσεις συχνών προβλημάτων. Επιπλέον, υπήρχε μια δυσκολία στο να φτάσεις μέχρι το μενού της live παρακολούθησης, ενώ δεν ήταν εφικτό να μεταβείς απευθείας από το κανάλι που μετέδιδε τον έναν αγώνα στο κανάλι που μετέδιδε τον άλλον αγώνα.

Το βέβαιο είναι ότι η Amazon, χωρίς ιδιαίτερες τυμπανοκρουσίες (ακόμα κι οι παρουσιαστές απέφυγαν να ονοματίσουν τον αμερικανικό κολοσσό και έκαναν αποκλειστικό λόγο για την Prime Video), βρήκε τρόπο να βελτιώσει ένα προϊόν που τόσα χρόνια έμοιαζε να βρίσκεται στο ανώτατο δυνατό επίπεδο στην αγγλική τηλεόραση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ