Αποκαλυπτήρια σοκ από Toyota

Μπορεί η Toyota να συνηθίζει να παρουσιάζει νωρίς τα μονοθέσια της αλλά αυτή τη φορά το παράκανε. Πριν λοιπόν μας αφήσει ο Νοέμβριος, περισσότερους δηλαδή από τις μήνες πριν την πρεμιέρα του 2006 (στις 12 Μαρτίου στο Μπαχρέιν), η Ιαπωνική ομάδα αποκάλυψε το νέο της αγωνιστικό τέκνο: την TF106.

Αποκαλυπτήρια σοκ από Toyota

Μπορεί η Toyota να συνηθίζει να παρουσιάζει νωρίς τα μονοθέσια της αλλά αυτή τη φορά το παράκανε. Πριν λοιπόν μας αφήσει ο Νοέμβριος, περισσότερους δηλαδή από τις μήνες πριν την πρεμιέρα του 2006 (στις 12 Μαρτίου στο Μπαχρέιν), η Ιαπωνική ομάδα αποκάλυψε το νέο της αγωνιστικό τέκνο: την TF106.

Ο Τεχνικός Διευθυντής Πλαισίου, Mike Gascoyne πιστεύει ότι ένα τέτοιο ξεκίνημα μπορεί να προσφέρει στην ομάδα από την Κολωνία σημαντικό χρονικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους αντιπάλους, πριν από την περίοδο των χειμερινών διακοπών:
« Εργαζόμαστε στο project της TF106 από τα τέλη του 2004 » αποκαλύπτει ο Gascoyne, « και η παρουσίαση αυτού του αυτοκινήτου από τόσο νωρίς επιβεβαιώνει περίτρανα τη δουλειά της ομάδας και αποδεικνύει ότι μπορούμε να αντιδράσουμε και να πιεστούμε στο βαθμό που πρέπει για να βρεθούμε στο προσκήνιο της Formula 1».

Η TF106 συνδυάζει ένα ολοκαίνουργιο πίσω άκρο, σχεδιασμένο για να φιλοξενήσει τον πιο σύγχρονο V8 κινητήρα της Toyota, με μία εξέλιξη του μονοκόκ πλαισίου και της εμπρός ανάρτησης του «ενδιάμεσου» μονοθεσίου TF105B, το οποίο συμμετείχε στους τελευταίους δύο αγώνες της σεζόν του 2005, πετυχαίνοντας pole position και τερματίζοντας στο πόντιουμ.

« Η TF106 που θα δοκιμαστεί στη Βαρκελώνη σηματοδοτεί το πρώτο στάδιο εξέλιξης αυτού του αυτοκινήτου, ενώ οι βελτιώσεις θα συνεχιστούν στο μεσοδιάστημα μέχρι τον πρώτο αγώνα. Ακολουθούμε πρόγραμμα παρόμοιο με της προηγούμενης σεζόν για να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο από νωρίς. Αυτό μας επιτρέπει να εξελίξουμε τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου προσεκτικά, πριν εισάγουμε ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο έγκαιρα για τον πρώτο αγώνα. Αυτή η στρατηγική μας βοήθησε να είμαστε άκρως ανταγωνιστικοί στο ξεκίνημα του 2005 και πιστεύουμε ότι το ίδιο θα συμβεί το 2006», υποστήριξε ο Gascoyne και συνέχισε:«Το εμπρός άκρο της TF106 αποτελεί μετεξέλιξη του μονοθέσιου TF105B που αγωνίστηκε στην Ιαπωνία και την Κίνα, αλλά η σημαντικότερη σχεδιαστική αλλαγή για το 2006 ήταν η χρήση του V8 κινητήρα σύμφωνα με τις νέες τεχνικές προδιαγραφές, με αποτέλεσμα την ανασχεδίαση του πίσω άκρου».


Η Panasonic Toyota Racing έμεινε από κινητήρα μόνο μία φορά κατά τη διάρκεια των 19 αγωνιστικών Σαββατοκύριακων του 2005, εντυπωσιακό ποσοστό, δεδομένης της αύξησης των απαιτήσεων της αξιοπιστίας για δύο αγώνες που τέθηκαν την προηγούμενη σεζόν. Ένα τόσο αξιοζήλευτο ρεκόρ, σε συνδυασμό με τις υψηλές επιδόσεις του V10 της Toyota στην συγκριτικά σύντομη ιστορία της στη F1, έχουν αποτελέσει πολύτιμη βάση για την εξέλιξη της μονάδας V8 σύμφωνα με τον Τεχνικό Διευθυντή Κινητήρα, Luca Marmorini:

« Με τόσο απαιτητικούς κανόνες αξιοπιστίας, δεν έχουμε το περιθώριο να επιχειρούμε άλματα στο σκοτάδι» εξηγεί ο Marmorini. « Δεν μπορούμε να κάνουμε συμβιβασμούς στην απόδοση του κινητήρα, έτσι έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειές μας στη μείωση απωλειών των επιδόσεων. Έχουμε μία ισχυρή βασική ομάδα μηχανικών κινητήρων εδώ στην Toyota, που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της εξαετούς ενασχόλησης με κινητήρες F1. Αυτή η γεμάτη πάθος ομαδική δουλειά είναι το πλεονέκτημά μας και το ισχυρότερό μας ατού».

Ο Mike Gascoyne σπεύδει να υποστηρίξει τον συνάδερφό του από το τμήμα των κινητήρων: « Ο Luca και η ομάδα του έχουν κάνει μία υποδειγματική δουλειά, που είχε θετική επιρροή στο τμήμα του πλαισίου, πλεονέκτημα το οποίο πήρε ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις από το γεγονός ότι βρισκόμασταν στο ίδιο εργοστάσιο, κάτω από την ίδια στέγη. Έχοντας στη διάθεσή μας δύο TF106 για τις χειμερινές δοκιμές, αναμένουμε σημαντικά εξέλιξη του μηχανικού πακέτου μας».

Ο νέος κινητήρας Toyota RVX-06 V8 δοκιμάστηκε εργαστηριακά για πρώτη φορά στις 21 Μαρτίου 2005, μία ημέρα αφού η ομάδα σημείωσε τον πρώτο της τερματισμό στο πόντιουμ στο Grand Prix Μαλαισίας. Από τότε που βγήκε για πρώτη φορά σε πίστα, στα τέλη Ιουλίου, ο V8 έχει ολοκληρώσει 291 γύρους σε οκτώ ξεχωριστές ημέρες, που μεταφράζονται σε μία απόσταση 2,143km.

« Πολλές αρχικές δυσχέρειες έχουν αντιμετωπιστεί χάρη στη δυνατότητά μας να δοκιμάσουμε τον V8 σε τόσο πρώιμο στάδιο» προσθέτει ο Marmorini. « Έχουμε συγκεντρώσει πολλά δεδομένα και στην πίστα και στο εργοστάσιο. Στις 3 Νοεμβρίου ολοκληρώσαμε την απαιτούμενη χιλιομετρική κάλυψη δύο αγωνιστικών Σαββατοκύριακων στο δυναμόμετρο για πρώτη φορά και αυτό μας επέτρεψε να ξεκινήσουμε το χειμερινό μας πρόγραμμα δοκιμών με μία μονάδα RVX-06 πανέτοιμη για αγώνες. Τώρα δουλειά μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε τα όρια του κινητήρα μας και να τα επεκτείνουμε περαιτέρω όσο μπορούμε, πριν τη νέα σεζόν».

H TF106 αποτελεί φυσική εξέλιξη της προκατόχου της και μία ενσάρκωση του Kaizen (συνεχής εξέλιξη), που θεωρείται αναπόσπαστο τμήμα του παγκόσμιου DNA της Toyota.

« Με τα χρόνια, η Toyota έχει εξελίξει ένα δικό της τρόπο εργασίας» εξηγεί ο Πρόεδρος Αγωνιστικού, Tsutomu Tomita. « Η αρχή ‘Toyota Way’ και η μεθοδολογία παραγωγής Toyota Production Systems (TPS) λειτουργούν σαν διπλός έλικας στο εταιρικό DNA της Toyota. Το ίδιο DNA τρέχει στις φλέβες της ομάδας της F1 στην Κολωνία. Μόνο μέσα από τη μοναδική μας μέθοδο μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι μία ημέρα θα διεκδικήσουμε το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε ένα πολύ αρχικό στάδιο εξέλιξης με την TF106 αλλά έχοντας έτοιμο το καινούργιο μας αυτοκίνητο τρεις ολόκληρους μήνες πριν από τον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Bahrain, φαντάζομαι ότι δηλώνουμε ξεκάθαρα την επιθυμία μας να επιτύχουμε στη F1».

24MEDIA NETWORK