Επιστημονική έρευνα αποκαλύπτει το... παράδοξο στο τρέξιμο του Μπολτ

Αντικείμενο επιστημονικής έρευνας έγινε το σπριντ του ταχύτερου ανθρώπου στον πλανήτη, Γιουσέιν Μπολτ, ο οποίος χρησιμοποιεί έναν... παράδοξο τρόπο για να τρέχει στους αγώνες του. Το ερώτημα είναι το εξής; Κερδίσει ή χάνει από αυτό το ιδάιτερο στιλ; Ποιο είναι το μυστικό;

Επιστημονική έρευνα αποκαλύπτει το... παράδοξο στο τρέξιμο του Μπολτ

Ο Γιουσέιν Μπολτ είναι ο ταχύτερος σπρίντερ στην ιστορία, ο κάτοχος του παγκοσμίου ρεκόρ στα 100 και τα 200 μέτρα και ο μόνος αθλητής που έχει καταφέρει να κερδίσει και στα δύο αγωνίσματα σε τρεις Ολυμπιακούς Αγώνες.

Πλέον βαδίζει στα 31 χρόνια και οι επιστήμονες ακόμη δεν μπορούν να εξηγήσουν πλήρως πώς ο Τζαμαϊκανός καταφέρνει και πιάνει τέτοιες ταχύτητες στους αγώνες του. Το τρέξιμο του Μπολτ αποτελεί αντικείμενο πανεπιστημιακής έρευνας, με το Southern Methodist University, να ανακαλύπτει πριν από ένα μήνα κάτι πραγματικά σημαντικό.

AP Photo/Petr David Josek

Παρατηρώντας στενά ένα video από αγώνα του Τζαμαϊκανού οι ερευνητές διαπίστωσαν την ώρα που τρέχει, το ένα του πόδι, το αριστερό παραμένει στο έδαφος 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου περισσότερο από το δεξί. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή το το αριστερό του πόδι είναι μισή ίντσα μεγαλύτερο από το δεξί κι έτσι υπάρχει αυτή η... ανωμαλία στο βηματισμό του. Παράλληλα, η δύναμη που βάζει στο δεξί είναι λίγο μεγαλύτερη από εκείνη στο αριστερό.

Αυτό βέβαια προκάλεσε ακόμη περισσότερα ερωτηματικά στους ερευνητές γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις η ταχύτητα ενός αθλητής θα έπρεπε να μειώνεται κι όχι αν αυξάνεται όπως συμβαίνει με τον Μπολτ. Επομένως ο μεγάλος πλέον στόχος των ερευνητών είναι να ανακαλύψουν κατά πόσο ο Τζαμαϊκανός γνωρίζει και (αν ή πώς) προσαρμόζει στην προπόνησή του αυτή την ανωμαλία προκειμένου να τρέχει πιο γρήγορα.

News 24/7