X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Η αθλητική διαφήμιση που λογοκρίθηκε λόγω 'ακατάλληλου' σλόγκαν

Θα περίμενε κανείς πως το 2019 μια διαφήμιση με ερωτικό στοιχείο δεν θα αποτελούσε κάτι αξιοσημείωτο, αλλά στη Ρωσία, μια διαφήμιση γνωστού αθλητικού brand με ισχυρά υπονοούμενα κόστισε χρήμα και θέσεις εργασίας στους εμπνευστές της.

“Μην 'κάθεσαι' πάνω σε μια έγκριση ή απόρριψη ενός άντρα, κάτσε στο πρόσωπο του”, έγραφε το σλόγκαν μιας αρκετά τολμηρής διαφημιστικής καμπάνιας της Reebok στη Ρωσία. Το σλόγκαν ήταν μια ελεύθερη και μάλλον εξεζητημένη απόδοση της φράσης 'Never Apologise For Being Strong' από την Ζαλίνα Μαρσενκούλοβα, μια επικοινωνιολόγο με προϋπηρεσία στον φεμινιστικό ακτιβισμό, που συμμετείχε στην προώθηση της καμπάνιας.

Τελικά, ο Αλεξάντερ Γκολοφάστ, διευθυντής μάρκετινγκ του δημοφιλούς brand και ο πρώτος που επέμεινε για το λανσάρισμα αυτής της καμπάνιας, έγινε η πρώτη θυσία, καθώς εξαναγκάστηκε σε παραίτηση, ύστερα από τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η συγκεκριμένη διαφήμιση.

“Σε αυτή τη διαφήμιση υπήρχαν δυο τμήματα, η επιβεβαίωση της γυναίκας μέσα από τον εαυτό της και η προσωπική της ευχαρίστηση. Το ένα τμήμα προέτρεπε τη γυναίκα να βασίζεται στον εαυτό της, ενώ το δεύτερο, να αναζητά την ερωτική ηδονή. Η εταιρεία ενέκρινε το κόνσεπτ, ενέκρινε όλα τα λεκτικά και εκφράστηκε συνολικά ένας ενθουσιασμός για το πόσο τολμηρή και ενδιαφέρουσα και σε πλήρη συγχρονισμό με την παγκόσμια στρατηγική του brand, ήταν η ιδέα μας”, δήλωσε στο Euronews ο Γκόλοφαστ, συμπληρώνοντας πως η καμπάνια αυτή έφερε ένα ρεκόρ αναφορών στο brand της Reebok που όμοιο του έχει να συμβεί στη Ρωσία από τη δεκαετία του '90.

Η Reebok πρόσφατα εγκαινίασε μια παγκόσμια καμπάνια διαφήμισης με το hashtag #BeMoreHuman στο επίκεντρο της, δίνοντας έμφαση στη γυναικεία χειραφέτηση και έχοντας για πρωταγωνιστές δημοφιλείς γυναίκες όπως το μοντέλο Τζίτζι Χαντίντ και η ηθοποιός Γκάλ Γκαντό. Το αντίστοιχο hashtag στη ρωσική εκδοχή της, έγραφε σε ελεύθερη μετάφραση #OutOfControl και είχε ως πρωταγωνίστριες αθλήτριες όπως Αντζέλικα Πίλιεβα και η Τζαστίνα Γκρατζούκ.

Το αντίστοιχο σλόγκαν προκάλεσε αμέσως αλυσιδωτές αντιδράσεις στα social media και χιλιάδες συζητήσεις σεξουαλικού χαρακτήρα που μάλλον δεν ήταν ακριβώς αυτό που αναζητούσε η εταιρία.

Ύστερα από την απόσυρση της διαφήμισης και με ένα συνδυασμό αγανάκτησης και χιούμορ, η κειμενογράφος Μαρσενκούλοβα έγραψε στο Facebook: “Θεέ μου, σώσε τη Ρωσία από μένα και από τον στοματικό έρωτα". Κι από τις μάλλον μέτριες μεταφράσεις ίσως;

Photo Credits: AP/Invision/Joel Ryan

24MEDIA NETWORK