Η δεύτερη πιο γρήγορη πίστα της Formula 1 είναι η πιο χλιδάτη, αλλά 'ξεβράζει' αίμα

Οι εντυπωσιακές φωτογραφίες και τα videos από την πίστα της Τζέντα δεν κρύβουν τις αυταρχικές πρακτικές του καθεστώτος στη Σαουδική Αραβία. Υπάρχει περίπτωση να μποϊκοτάρει το grand prix ο Λιούις Χάμιλτον;

Στην Τζέντα εδρεύει πια η πιο σύγχρονη πίστα προδιαγραφών Formula 1
Στην Τζέντα εδρεύει πια η πιο σύγχρονη πίστα προδιαγραφών Formula 1 TWITTER.COM/F1

Το διευρυμένο για το 2021 καλεντάρι της Formula 1 διαιρείται σε 23 (βαθμολογικά ισοδύναμα) grand prix. Αυξημένο κατά 6 από τα μόλις 17 της περυσινής σεζόν, κάποια εκ των οποίων διπλά, απόρροια της καθυστερημένης έναρξης και της αναγκαστικής αναπροσαρμογής του πλάνου για λόγους ανωτέρας βίας. Ως γνωστόν, η εκκίνηση θα δοθεί στο Μπαχρέιν από τις 26 ως τις 28 Μαρτίου και η αυλαία θα πέσει στο Άμπου Ντάμπι στις 10-12 Δεκεμβρίου. Ένα απλωμένο πρόγραμμα σχεδόν 9 μηνών, στη διάρκεια του οποίου οι πιλότοι, φαβορί και αουτσάιντερ όπως ο υπερπρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον και ο rookie Νικίτα Μαζέπιν, θα επιχειρήσουν να 'δαμάσουν' τα νέα μονοθέσιά τους. Σαν αυτά της Aston Martin, που ζωντάνεψε τα πέτρινα χρόνια των Jaguar, ή της Ferrari με την πράσινη κηλίδα.

Μία εβδομάδα πριν από την τελευταία καρό σημαία στελέχη, μηχανικοί και οδηγοί θα μαζευτούν στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας για το circuit που θα φιλοξενηθεί στους δημόσιους δρόμους και υπό τα φώτα των προβολέων. Είναι η πρώτη φορά που η χώρα της Μέσης Ανατολής αποκτά πρόσβαση σ' ένα τέτοιο προνόμιο. Ένα προνόμιο που φυσικά είχε υπέρογκο κόστος τους, μιας και απαιτήθηκαν περί τα 70 εκατομμύρια δολάρια (από το ταμείο του μονάρχη Σαλμάν μπιν Αμπντουλαζίζ αλ Σαούντ) για την εξασφάλιση ενός συμβολαίου διάρκειας δέκα ετών με την Παγκόσμια Ομοσπονδία.

Πέραν από αναμενόμενο ήταν, αφότου επικυρώθηκε η έγκριση, οι Σαουδάραβες να βάλουν μπρος τη δημιουργία μιας πίστας που θα υπερκαλύπτει τα μίνιμουμ κριτήρια και θα είναι τουλάχιστον ισοδύναμη της χλιδής που χρόνια τώρα συνοδεύει κάθε ενέργεια της βασιλικής οικογένειας. Το αρχικό σχέδιο ανήκε στην ομάδα του Αυστριακού πρώην επαγγελματία πιλότου Αλεξάντερ Βουρτζ, αλλά την τελική χάραξη ανέλαβε ο -αναγνωρισμένος από τη FIA- Γερμανός Χέρμαν Τίλκε, σε απόλυτη συνεννόηση φυσικά με τον Ρος Μπρον.

Μια δεύτερη οπτική της πίστας στην Τζέντα
Μια δεύτερη οπτική της πίστας στην Τζέντα TWITTER.COM/F1

Πρόκειται για μία πίστα η οποία περιλαμβάνει μόνο (στενούς) δρόμους του παραθαλάσσιου κομματιού της Τζέντα, στην περιοχή Κορνίς. Εκτείνεται παραπλεύρως της Ερυθράς Θάλασσας και με μήκος 6.175 χιλιομέτρων είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη, αμέσως μετά απ' αυτήν των 7 χιλιομέτρων του Σπα στο Βέλγιο.

Το εντυπωσιακό είναι πως παρά τις 27 στροφές στη διάρκεια της διαδρομής (4 περισσότερες απ' όσες στην πίστα της Σιγκαπούρης) έχει υπολογιστεί πως θα είναι η ταχύτερη από τις πίστες που διεξάγονται σε συμβατικούς δρόμους, με μέση ωριαία ταχύτητα που αγγίζει τα 253 χλμ, 15 περισσότερα από τα 237 km/h του Άλμπερτ Παρκ, και η δεύτερη ταχύτερη των 23ων του προγράμματος, αφήνοντας πίσω αυτή τη Σιλβερστόουν των 251.6 km/h. Όχι όμως τον 'Ναό της Ταχύτητας', την Μόντσα.

Αλήθεια είναι πως η προσομοίωση της οδήγησης στους δρόμους της Τζέντα προκαλεί ρίγος. Στροφές με 6η ταχύτητα στο κιβώτιο και ευθείες με τέρμα γκάζι θα τεστάρουν τις αντοχές των κινητήρων και τ' αντανακλαστικά των οδηγών.

Σύμφωνα με την πρόβλεψη των σχεδιαστών, προσφέρονται τρία σημεία για την ενεργοποίηση του DRS, άρα και εντυπωσιακών προσπερασμάτων.

Οι τρεις δυνητικές ζώνες ενεργοποίησης του DRS στην πίστα της Τζέντα
Οι τρεις δυνητικές ζώνες ενεργοποίησης του DRS στην πίστα της Τζέντα WWW.FORMULA1.COM

"Το σκηνικό είναι απίστευτο και δεν μπορούμε να περιμένουμε να δούμε τα αυτοκίνητα στην πίστα τον Δεκέμβριο", έλεγε ο Ρος Μπρον όταν διαφήμιζε την ένταξη της πίστας στο αγωνιστικό πρόγραμμα. "Αυτή είναι μια συνέχεια της ατελείωτης υποστήριξης που λαμβάνει ο αθλητισμός εν γένει, και ειδικότερα ο μηχανοκίνητος, από τον Βασιλιά Σαλμάν μπιν Αμπντουλαζίζ αλ Σαούντ. Αν και είναι η πρώτη φορά που θα φιλοξενήσουμε ένα grand prix της Formula 1, η παράδοση τόσο σημαντικών διεθνών εκδηλώσεων αποτελεί περαιτέρω επιβεβαίωση της ικανότητας του Βασιλείου να διαχειρίζεται και να οργανώνει τέτοιες τις εκδηλώσεις στα υψηλότερα πρότυπα για τους θεατές μας και τον νεαρό πληθυσμό", συμπλήρωνε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στη Σαουδική Αραβία, Πρίγκιπας Χαλίντ μπιν Σουλτάν αλ Φαϊσάλ.

Φυσικά η 'έξωθεν καλή μαρτυρία' που πασχίζει να εξασφαλίσει ο Σαουδάραβας βασιλιάς, έχοντας συνάψει πολλές τέτοιες συμφωνίες για διάφορα sports show μέσω των ανθρώπων του στη διοίκηση, δεν πείθει όσους γνωρίζουν τι συμβαίνει στο εσωτερικό της χώρας. Η ΜΚΟ 'Human Rights Watch' είχε εξ αρχής ταχθεί ανοικτά κατά της διεξαγωγής ενός grand prix σε μια χώρα που καταπατά διαρκώς τ' ανθρώπινα δικαιώματα, υποστηρίζοντας ότι το όλο πρότζεκτ αποτελεί "μέρος μιας κυνικής στρατηγικής για την απόσπαση της προσοχής από τις παραβιάσεις", ενώ τον περασμένο Φλεβάρη 45 διεθνείς οργανισμοί σχετικοί με την υπεράσπιση της ανθρώπινης ύπαρξης κάλεσαν τον Λιούις Χάμιλτον, ένθερμο υποστηρικτή του κινήματος 'Black Lives Matter' να μποϊκοτάρει τον εν λόγω αγώνα, επικαλούμενοι μεταξύ πολλών άλλων:

  • το ρόλο της Σαουδικής Αραβίας στον εμφύλιο πόλεμο της Υεμένης
  • την αδιάλειπτη παραβίαση των δικαιωμάτων των γυναικών και τη γενικότερη θέση τους στην τοπική κοινωνία
  • τις διακρίσεις κατά συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων
  • τις καταδίκες ακτιβιστών
  • τις διώξεις αντιφρονούντων
  • τα βασανιστήρια κρατουμένων στις κρατικές φυλακές
  • τη διατήρηση της θανατικής ποινής και της σωματεμπορίας
  • και φυσικά τη δολοφονία του 60χρονου δημοσιογράφου Τζαμάλ Κασόγκι, τον Οκτώβριο του 2018 μέσα στο προξενείο της Κωνσταντινούπολης, για την οποία το καθεστώς της Σ.Αραβίας είχε ομολογήσει κυνικά πως ήταν ένα προμελετημένο έγκλημα από μυστικούς πράκτορες. Που κατά τη CIA είχαν άνωθεν εντολή.

Απαντώντας στις κατηγορίες η ηγεσία της Formula 1 είχε υποστηρίξει πως "οι χώρες υποδοχής των αγώνων δεσμεύονται να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα", ωστόσο η ανάρτηση προσομοίωσης της πίστας και των εντυπωσιακών, αν μη τι άλλο, φωτογραφιών απ' αυτήν έγιναν η πλατφόρμα μιας νέας διαμαρτυρίας από φανς του σπορ για την πάγια πολιτική που ακολουθείται και τις δουλειές που εξαρτώνται από το κέρδος και μόνο.

Ήταν αρκετοί αυτοί που ένωσαν τη φωνή τους, γιατί όσο πιο πολλοί τόσο πιο ηχηρό το μήνυμα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK