Καμία τύχη για τη 'μελλοθάνατη' Ferrari
Μετά την επίσημη διαμαρτυρία της Mercedes εναντίον της Red Bull προέκυψε αυτή της Renault εναντίον της Racing Point, οι 9 οδηγοί που τέθηκαν εκτός στην πρεμιέρα έγιναν 3 και οι Silver Arrows έκαναν το πρώτο '1-2' της σεζόν, με τον Βρετανό Λιούις Χάμιλτον να κυριαρχεί απόλυτα και τον Φινλανδό Βάλτερι Μπότας να μάχεται μέχρι τελικής πτώσεως με τον Μαξ Φερστάπεν.
Aπό τους εννέα οδηγούς που δεν πέρασαν ποτέ τη γραμμή τερματισμού στον πρώτο αγώνα του 2020 της Formula 1, στην ίδια πίστα (Red Bull Ring), στη δεύτερη διαδικασία και υπό βροχή, δεν ολοκλήρωσαν τη δουλειά τους τρεις. Οι δύο ήταν 'συμπαίκτες'. Ήταν οι οδηγοί της Ferrari.
Τρεις αγώνες μετά τη σύγκρουση τους στη Βραζιλία, οι Σαρλ Λεκλέρ και Σεμπάστιαν Φέτελ 'φιλήθηκαν' και στην Αυστρία. Την προηγούμενη φορά το 'φταίω' άνηκε στον Φέτελ. Αυτήν, στον Λεκλέρ. Στον πρώτο γύρο του Styrian Grand Prix, στην τρίτη στροφή όπου ο ένας ήταν πάνω στον άλλον (υπήρχε συνωστισμός εννοώ), ο Λεκλέρ κατέστρεψε την πίσω αεροτομή του 'ομόσταυλου' του και το δικό του πάτωμα. Aμφότεροι επέστρεψαν στα γκαράζ, το αυτοκίνητο του Φέτελ τέθηκε εκτός, αυτό του Λεκλέρ έκανε το comeback, αλλά 'άντεξε' για μόλις τρεις γύρους. Μετά, ζήτησε συγγνώμη από τον Γερμανό και από την ομάδα του, εξηγώντας πως "τους απογοήτευσα όλους". Ο Φέτελ σχολίασε "εξεπλάγην πολύ από την κίνηση του Λεκλέρ και δεν υπήρχαν πολλά που θα μπορούσα να 'χω κάνει διαφορετικά, γιατί έδινα μάχη με άλλα δυο αυτοκίνητα και ήδη μπαίναμε μαζί στην τρίτη στροφή τρία μονοθέσια".
Συμπερασματικά, μετά τα λάθη που αναγνώρισε ο Ματία Μπινότο πως έχουν γίνει στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων, με συνέπεια να 'χει χάσει ταχύτητα, παρουσιάστηκε ένα ελαφρώς ανεπτυγμένο 'πακέτο' που βελτίωσε κάπως την ιστορία, αλλά όπως είπε ο Λεκλέρ "πάλι δεν ήταν αρκετά γρήγορο το αυτοκίνητο. Όταν είναι στεγνή η πίστα, το αυτοκίνητο είναι πολύ ωραίο για να το οδηγείς, υπό την έννοια της ισορροπίας. ΑΛλά δεν είναι γρήγορο. Το ίδιο ισχύει και υπό βροχή".
O Λιούις Χάμιλτον πανηγύρισε την πρώτη νίκη της σεζόν, μετά τα back to back προβλήματα της πρεμιέρας. Η δεύτερη θέση κρίθηκε με τον τρόπο που θα δεις.
Οι Βάλτερι Μπότας και Μαξ Φερστάπεν έδωσαν 'μάχη' για τη δεύτερη θέση, με διαδοχικές προσπεράσεις πριν προδοθεί ο Ολλανδός από το αυτοκίνητο του. Βάσει του πώς χειρίστηκε την εκκίνηση ο Φερστάπεν είχε τη δυνατότητα να κοντράρει και τον Χάμιλτον. Εν τέλει, αυτό δεν έγινε ποτέ "γιατί είμαστε πιο αργοί. Το χάσμα με τις Mercedes είναι τεράστιο. Ό,τι και αν κάνω, δεν είναι αρκετό. Έκανα ό,τι μπορούσα, ακόμα και όταν με πέρασε ο Μπότας. Ήξερα πως θα με προσπερνούσε και για αυτό προσπάθησα να του δυσκολέψω τη ζωή και να κάνω το θέαμα λίγο πιο διασκεδαστικό -γιατί ήταν βαρετό".
Μόλις πάτησε το πόδι του στο κορυφαίο, ας πούμε σκαλοπάτι γιατί πια δεν είναι, του βάθρου ο πρώτος και μόνος μαύρος 'πιλότος' της F1, ύψωσε τη γροθιά του.
Την απονομή εν τω μεταξύ, την έκαναν ρομπότ.
Η επίσημη διαμαρτυρία της ημέρας ανήκει στη Renault που κατήγγειλε για παρανομίες την ομάδα της Racing Point -τα αυτοκίνητα της οποίας έχουν χαρακτηριστεί 'ροζ Mercedes' (για τις ομοιότητες που υπάρχουν με τις περυσινές Silver Arrows) από τα δοκιμαστικά. Την Κυριακή 12/7, ο Σέρχιο Πέρεθ τερμάτισε έκτος, ο Λανς Στρολ έβδομος και 8ος ήταν ο Ντάνιελ Ρικάρντο. Αφότου ολοκληρώθηκε ο αγώνας, η γαλλική εταιρία προέβη στην καταγγελία που αφορά παραβάσεις σε τέσσερα άρθρα του αθλητικού κανονισμού (ένα αφορά τη χρήση των ανταλλακτικών που υπάρχουν στην επίσημη λίστα και ένα άλλο πως χρησιμοποιεί στοιχεία που δεν έχει σχεδιάσει η ίδια -όπως αναφέρουν οι κανονισμοί).
H McLaren απήλαυσε την τρίτη θέση του Λάντο Νόρις, στην πρεμιέρα της σεζόν, με τον 20χρονο να χαρακτηρίζει τον δεύτερο αγώνα ως τον καλύτερο της καριέρας του. Παρεμπιπτόντως, τερμάτισε πέμπτος. Εν τούτοις, στους δυο τελευταίους γύρους προσπέρασε τρία αυτοκίνητα και για την ακρίβεια, αυτά των Ρικιάρντο και Στρολ (ο οδηγός της Racing Point τράβηξε τις πιθανότητες που 'χε από τα μαλλιά και έβγαλε και τα δυο αυτοκίνητα εκτός πίστας), πριν εκμεταλλευτεί το πρόβλημα που απέκτησε το μονοθέσιο του Σέρχιο Πέρεθ (στο μπροστινό φτερό) και τον περάσει και αυτόν. Με αυτούς τους 10 πόντους, ο νεαρός βρίσκεται στην 3η θέση του πρωταθλήματος των οδηγών.
Την Κυριακή 12/7 ξεκίνησε από την 9η θέση, μετά την τιμωρία (τριών θέσεων) γιατί δεν έκοψε ταχύτητα το Σάββατο 11/7, όταν 'βγήκαν' οι κίτρινες σημαίες στην έξοδο του Νίκολας Λατιφί. 'Χρεώθηκε' και 2 πόντους στο δίπλωμα του. Ο Νόρις είχε και ενοχλήσεις στο στήθος, όλο το τριήμερο "αλλά στον αγώνα τις τακτοποίησε η αδρεναλίνη".
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο δεύτερος οδηγός της Red Bull, Άλεξ Αλμπόν, ο οποίος στο opening της χρονιάς είχε ένα 'τζαρτζάρισμα' με τον Χάμιλτον, πριν πει "δεν ξέρει να χάνει ο Λιούις". Στο δεύτερο αγώνα 'βρήκε' το αυτοκίνητο του Πέρεθ -έτσι προκλήθηκε η ζημιά που διάβασες πιο πάνω, 'φάση' που 'ξύπνησε τις αναμνήσεις αυτού που μου 'χε συμβεί με τον Χάμιλτον' δήλωσε ο 23χρονος Βρετανός, o oποίος στη συγκεκριμένη στιγμή 'έπαιζε' άμυνα στον Μεξικανό οδηγό της Racing Point που ομολόγησε πως δεν θα ξαναδοκιμάσει με τον Αλμπόν ανάλογη κίνηση -προσπέρασης.
Θα σε αποχαιρετήσω με τον Εστεμπάν Οκόν, τον τρίτο οδηγό που δεν έφτασε ποτέ στο τέρμα της διαδρομής. Σε ένα σημείο του αγώνα βρέθηκε ρόδα με ρόδα με τον Ρικάρντο, που δεν πίεσε καταστάσεις, γιατί όπως είπε "δεν θα έκανα ποτέ κάτι τρελό με τον συμπαίκτη μου". Μετά προέκυψε πρόβλημα στο αυτοκίνητο.