Ο Βαλεντίνο Ρόσι γλίτωσε το θάνατο από συμβάν που κρίθηκε ως αγωνιστικό

Η εφιαλτική εμπειρία που έζησαν οι Ρόσι και Βινιάλες στο Red Bull Ring, με τη μηχανή του Μορμπιντέλι να περνά πάνω από τα κεφάλια τους, κρίθηκε ως 'αγωνιστικό συμβάν'. Οδηγοί ζητούν την τιμωρία του υπεύθυνου, ο οποίος θα μπει την Τετάρτη 19/8 στο χειρουργείο.

Η μηχανή του Μορμπιντέλι έχει περάσει μόλις, ξυστά από τον Βαλεντίνο Ρόσι. Στην ξέφρενη πτήση της πέρασε και δίπλα από τον Βινιάλες.
Η μηχανή του Μορμπιντέλι έχει περάσει μόλις, ξυστά από τον Βαλεντίνο Ρόσι. Στην ξέφρενη πτήση της πέρασε και δίπλα από τον Βινιάλες. GPONE (YOUTUBE)

O Bαλεντίνο Ρόσι ζει από θαύμα και το αναγνωρίζει. Για αυτό και όπως είπε, χρωστά μια προσευχή στον 'άγιο των μοτοσυκλετιστών', που τον έσωσε από βέβαιο θάνατο, μετά την έμπνευση του Γιόχαν Ζάρκο (η ακριβής προφορά για το 'Johann Zarco', δεδομένου ότι ανήκει σε Γάλλο, είναι Γιοάν Ζαρκό) να πατήσει φρένα, για να μην αφήσει τον Φράνκο Μορμπιντέλι να τον περάσει, στον τελευταίο αγώνα των MotoGP.

Αυτό είναι κάτι που είπαν πολλοί οδηγοί, όταν είδαν το replay της εφιαλτικής στιγμής. Κάποιοι ζήτησαν και την τιμωρία του υπευθύνου, με τους καθ' ύλην αρμόδιους να χαρακτηρίζουν το συμβάν ως 'εργατικό ατύχημα' και τον Μορμπιντέλι να διαφωνεί κάθετα. "Κάθε φορά που συγκρούονται οδηγοί είναι κοινή συνήθεια να χαρακτηρίζουν τη σύγκρουση 'αγωνιστικό συμβάν' και να τελειώνει εκεί η ιστορία. Αυτό όμως, το 'αγωνιστικό συμβάν' έτυχε με 310 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι μεγάλη τύχη ότι είμαστε όλοι αρτιμελείς, αλλά κάποιος πρέπει να πληρώσει για αυτό το λάθος".

Το σχόλιο του 'γιατρού' για τα παραπάνω ήταν "θα ήταν χρήσιμο να μην υπερβάλουμε, όπως είναι ανάγκη να περιορίσουμε όλοι οι αναβάτες την επιθετικότητα μας, εν ώρα αγώνων, γιατί έχουν συμβεί πολλά τελευταία". Αποκάλυψε ότι αναζήτησε τον 30χρονο οδηγό της Ducati, μετά τον αγώνα, για να του ζητήσει εξηγήσεις. "Από καθαρή τύχη δεν τραυματίστηκε κανείς και το συμβάν πρέπει να ερευνηθεί. Τα είπα όλα αυτά μπροστά του. Μου ορκίστηκε ότι δεν πέρασε καν από το μυαλό του να κάνει κάτι με δόλο και αυτό ήταν σημαντικό. Το να φρενάρεις όμως, στο πρόσωπο άλλου οδηγού, με 300 χιλιόμετρα μπορεί να οδηγήσει σε πιθανή καταστροφή".

Κάτσε λίγο να σου δείξω τι είχε κάνει ο Ζαρκό, στον ακριβώς προηγούμενο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP.

Το 'θύμα' του ήταν ο Πολ Εσπαργκαρό, ο οποίος έμπαινε στην πρώτη στροφή και ο Γάλλος θα μπορούσε να τον αποφύγει. Αλλά δεν ήθελε. "Ήταν win win για αυτόν. Με έβγαλε εκτός και χρεώθηκε ένα long lap penalty (επιβάλλεται σε όποιον δεν τιμά τα θέματα ασφαλείας και ουσιαστικά o παραβάτης δίνει πίσω τα δευτερόλεπτα που κέρδισε), που σε αυτήν την πίστα είναι αστείο. Και μετά ανέβηκε στο πόντιουμ" δήλωσε ο Ισπανός.

Πρώτα θα ήθελα να αποκτήσεις μια εικόνα του long lap penalty και μετά θα συνεχίσουμε με τον Ζαρκό.

Εικόνα από το long lap penalty του Κατάρ, όπου πρωτοεφαρμόστηκε ο κανονισμός, το 2019.
Εικόνα από το long lap penalty του Κατάρ, όπου πρωτοεφαρμόστηκε ο κανονισμός, το 2019.

Το σχόλιο της άλλης πλευράς ήταν "ο Πολ πήρε ανοιχτά την στροφή και προσπάθησα να εκμεταλλευτώ το χώρο που είδα, πιστεύοντας ότι με έχει δει. Η επαφή έδειξε πως δεν με είχε δει. Στους αγώνες όμως, πρέπει να δοκιμάζεις πράγμτα και δεν έχεις πολλά περιθώρια για προσπεράσεις".

Η ομάδα του (Ducati) εξανέστη με την ποινή, γιατί όπως είπε 'έπρεπε να τιμωρηθεί ο Εσπαργκαρό'. Ναι, στήριξε τον αναβάτη που πληρώνει -και το λες και λογικό. Η τελευταία ανακοίνωση της Ducati δημοσιεύτηκε πριν λίγες ώρες και αναφέρει πως ο Ζαρκό θα υποβληθεί σε επέμβαση, στον καρπό, καθώς σε εξετάσεις που έκανε εμφανίστηκε κάταγμα σκαφοειδούς στον δεξί καρπό. Θα μπει την Τετάρτη 19/8 στο χειρουργείο, στην Ιταλία. Ο στόχος του, λέει είναι να τρέξει το σαββατοκύριακο.

Όπως είπε στην Equipe "είναι επέμβαση ρουτίνας. Θα μου τοποθετήσουν βίδες, για να φτιάξουν το 'σπασμένο' κόκαλο. Θα επιστρέψω στην Αυστρία, την Πέμπτη το πρωί για να με τσεκάρουν οι γιατροί και να αποφασίσουν αν μπορώ να τρέξω". Το Autosport έγραψε πως αναμένεται να καταθέσει στους FIM Stewards για το συμβάν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ