Οι αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA συνεδρίασε στο Μόναχο κι έλαβε αποφάσεις για τους κανονισμούς της επόμενης σεζόν της Formula 1, όπου μεταξύ άλλων εγκρίθηκαν αλλαγές στο τεχνικό κομμάτι.

Οι αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς

Η τελευταία ημερομηνία στην οποία οι αγωνιστικοί και οι τεχνικοί κανονισμοί μπορεί να αλλάξουν χωρίς ομόφωνη συμφωνία μεταφέρεται από τις 30 Ιουνίου στην 1η Μαρτίου κάθε έτους, ξεκινώντας από το 2015.

Αναλυτικά οι αλλαγές:

Μονάδες ισχύος

- Ο αριθμός επιτρεπόμενων μονάδων ισχύος ανά οδηγό για τη σεζόν θα είναι τέσσερις. Ωστόσο, αν υπάρχουν περισσότεροι από 20 αγώνες στη σεζόν ο αριθμός αυτός θα αυξάνεται σε πέντε.

- Η ποινή για ολική αλλαγή μονάδας ισχύος θα είναι εκκίνηση από το τέλος του grid και όχι από το pit lane.

Αεροδυναμικές δοκιμές

- Ο αριθμός αεροδυναμικών δοκιμών μειώνεται από 80 ώρες σε 65 ώρες ανά εβδομάδα

- Οι ώρες wind-on μειώνονται από 30 σε 25 ώρες ανά εβδομάδα.

- Η χρήση του CFD (Computational Fluid Dynamics) μειώνεται από 30 σε 25 Teraflop.

- Θα επιτρέπονται δύο περίοδοι χρήσης της σήραγγας ανά ημέρα (από μία)

- Κάθε ομάδα θα μπορεί να δηλώνει μόνο μία αεροδυναμική σήραγγα για μία χρονιά.

Δοκιμές

- Θα πραγματοποιηθούν τρεις δοκιμές πριν από την έναρξη της περιόδου, κάθε μία τεσσάρων ημερών, στην Ευρώπη το 2015 (προς το παρόν οι ομάδες μπορούν να κάνουν δοκιμές εκτός Ευρώπης). Οι δοκιμές θα μειωθούν σε δύο των τεσσάρων ημερών το 2016.

- Θα πραγματοποιηθούν δύο δοκιμές κατά τη διάρκεια της σεζόν, κάθε μία των δύο ημερών, στην Ευρώπη (αντί για τέσσερις που ισχύει για φέτος). Δύο από αυτές τις τέσσερις ημέρες πρέπει να κρατηθούν για νέους οδηγούς.

Προδιαγραφές μονοθεσίου στον αγώνα

- Οι παρόντες περιορισμοί του parc fermé θα ισχύουν από το ξεκίνημα του P3 αντί για το ξεκίνημα των κατατακτηρίων.

Τροχοί και ελαστικά

- Η απαγόρευση των κουβερτών προθέρμανσης των ελαστικών ακυρώνεται για το 2015. Αυτό θα επανασυζητηθεί αν και όταν η διάμετρος τροχών και ελαστικών μεγαλώσει στο μέλλον.

Απαγόρευση προσέλευσης προσωπικού στην πίστα

- Η απαγόρευση προσέλευσης προσωπικού στην πίστα για το βράδυ της Παρασκευής θα αυξηθεί από 6 σε 7 ώρες το 2015 και σε 8 ώρες το 2016.

Επανεκκίνηση από το SC

- Οι επανεκκινήσεις μετά το SC πλέον θα γίνονται εν στάσει από το grid. Δεν θα πραγματοποιούνται επανεκκινήσεις από στάση αν το SC χρησιμοποιηθεί μέσα στους δύο πρώτους γύρους μετά την εκκίνηση ή αν απομένουν λιγότεροι από 5 γύροι στον αγώνα.

Αλλαγές στους Τεχνικούς Κανονισμούς 2015

Θα πραγματοποιηθεί μια σειρά αλλαγών, που περιλαμβάνει:

- Μια σειρά νέων κανονισμών για το ρύγχος, που θα εξασφαλίζει βελτιωμένη ασφάλεια και θα προσφέρει πιο ευχάριστες αισθητικά κατασκευές.

- Μια σειρά νέων κανονισμών σχετικά με τα skid block (σ.σ. τις υποχρεωτικές «σανίδες» στο πάτωμα των μονοθεσίων) που θα εξασφαλίζει ότι θα κατασκευάζονται από ελαφρύτερο υλικό (τιτάνιο) και ότι θα ασφαλίζονται καλύτερα.

- Νέους κανονισμούς που θα εξασφαλίζουν ότι οι δίσκοι των φρένων θα γυρίζουν με την ίδια ταχύτητα με τους τροχούς.

- Ένα σύστημα πρόσδεσης τροχών δύο σταδίων είναι πλέον υποχρεωτικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ