Το MotoGP τιμώρησε με χαδάκι τον Ζαρκό για τη μέρα που ο Ρόσι είδε τον θάνατό του

Οι stewards το απέφυγαν για κάποιες μέρες, αλλά τελικά διέταξαν έρευνα για το σοκαριστικό ατύχημα της Κυριακής16/8 στα MotoGP. Την έκαναν την Πέμπτη 20/8. Αποφάσισαν πως όλα ξεκίνησαν από την 'ανευθυνότητα' του Γιοάν Ζαρκό. Η σοβαρότητα της κατάστασης δεν φάνηκε στην ποινή.

To στιγμιότυπο αυτό δείχνει πραγματικά πόσο κοντά έφτασε ο Βαλεντίνο Ρόσι, στο θάνατο -εξαιτίας της 'ανεύθυνης' συμπεριφοράς του Γιοάν Ζάρκο. Η ποινή του Γάλλου ουδεμία σχέση είχε με τη σοβαρότητα της κατάστασης.
To στιγμιότυπο αυτό δείχνει πραγματικά πόσο κοντά έφτασε ο Βαλεντίνο Ρόσι, στο θάνατο -εξαιτίας της 'ανεύθυνης' συμπεριφοράς του Γιοάν Ζάρκο. Η ποινή του Γάλλου ουδεμία σχέση είχε με τη σοβαρότητα της κατάστασης. BT SPORT (TWITTER)

Aπό τον τελευταίο αγώνα του MotoGP, στην Αυστρία (τον πέμπτο στο φετινό καλεντάρι), όλοι θυμούνται πώς σώθηκε από θαύμα ο Βαλεντίνο Ρόσι (Yamaha) Λίγοι ανακαλούν τον νικητή. Ήταν ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Ducati), ο οποίος πανηγύρισε την 50η νίκη της εταιρίας που θα αφήσει στο τέλος της σεζόν. Οι αναβάτες -και οι ομάδες τους- παρέμειναν στο Red Bull Ring για τον αγώνα αυτής της εβδομάδας, που έχει ως κύριο ερωτηματικό πώς θα αντιδράσουν όλοι, δεδομένου του συμβάντος με τις ιπτάμενες μηχανές, μετά το φρένο του Γιοάν Ζαρκό (Ducati), για να μην τον περάσει ο Φράνκο Μορμπιντέλι (Yamaha) και όσα είχαν να πουν όλοι οι εμπλεκόμενοι.

Ήταν πολλά. Κάποια ήταν ακραία. Αν μη τι άλλο φάνηκε πως έχει χαθεί κάθε αίσθηση μέτρου, κάτι που θέτει σε κίνδυνο τις ζωές όλων. Οι περισσότεροι αναβάτες δήλωσαν 'όχι ευχαριστημένοι' με το πού έχει φτάσει η κατάσταση -ειδικά λόγω των πολλών ατυχημάτων, σε όλες τις κατηγορίες, με τους καθ' ύλην αρμοδίους να κρίνουν με διαφορετικά κριτήρια, όπως εξήγησε ο Ντανίλο Πετρούσι (Ducati) στο GPone. Τα ατυχήματα αυξάνονται και πληθαίνουν, σε μια σεζόν που λείπει ο πρωταθλητής Μαρκ Μάρκεθ (Honda), λόγω τραυματισμού και όλοι υπερβάλλουν εαυτούς, για να φορέσουν το στέμμα που αίφνης είναι διαθέσιμο.

Ο Μορμπιντέλι, ο οποίος χαρακτήρισε τον Ζαρκό -σε τηλεοπτική συνέντευξη- 'semi killer', το συνέχισε από εκεί που το είχε αφήσει πριν μια εβδομάδα, όταν είπε πως ο Γάλλος πρέπει να τιμωρηθεί. Η FIA δήλωσε αρχικά, πως το ατύχημα είναι 'αγωνιστικό συμβάν'. Μετά τον ντόρο που προκλήθηκε, ενημέρωσε πως θα κάνει έρευνα και την Πέμπτη 20/8 η τριμελής αρμόδια επιτροπή κάλεσε για καταθέσεις τους πρωταγωνιστές της ιστορίας.

Οι αναβάτες παρακολούθησαν νέες λήψεις από την επίμαχη φάση -που έγινε με τα κοντέρ να γράφουν 300 χιλιόμετρα την ώρα. Μια δεν υπήρχε: από την κάμερα στη μηχανή του Μορμπιντέλι “ίσως γιατί διαλύθηκε, μαζί με τη μηχανή ή ενδεχομένως γιατί οι εικόνες δεν είναι για ανήλικους”, είπε ο Ιταλός στην επικοινωνία που είχε με δημοσιογράφους μέσω Zoom.

Η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 12.20 ώρα Ελλάδος. Βάσει αυτής, ο Ζαρκό φέρθηκε ανεύθυνα και θα αρχίσει από την pitlane τον αγώνα αυτής της εβδομάδας, εφόσον αγωνιστεί. Δηλαδή, αφόδευσε η φοράδα στο αλώνι.

“Το συμβάν είναι χειρότερο από ό,τι φαινόταν αρχικά”

Ανήμερα της σύγκρουσης δεν παρέστη ενώπιον των media. Στην πρώτη του επαφή, την Πέμπτη 20/8 εξήγησε πως “η Δευτέρα ήταν από τις πιο δύσκολες μέρες που είχα ποτέ. Είχα πρηστεί παντού, πονούσα παντού και δεν μπορούσα να σηκωθώ από το κρεβάτι. Άρχισα αμέσως δουλειά με τους φυσικοθεραπευτές. Και τώρα είμαι εδώ και νιώθω καλά, ανυπομονώντας για το νέο αγώνα”. Πριν κάνει το click στο σύνδεσμο του Zoom είχε ραντεβού με τους stewards. “Μου έδειξαν το ατύχημα από πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες. Οι εικόνες μιλούσαν από μόνες τους. Έχω να πω ότι μια κάμερα δείχνει πως αυτό που έγινε ήταν ακόμα χειρότερο από αυτό που νόμισα”.

Ζήτησε συγγνώμη για το 'semi killer' “ήταν λάθος μου, χωρίς αυτό να αλλάζει το γεγονός ότι το λάθος του Γιοάν ή η ενέργεια που έκανε θα μπορούσε να καταλήξει σε πολύ χειρότερα πράγματα. Παρ' όλα αυτά, η δήλωση μου ήταν λανθασμένη. Δεν ξέρω πώς νιώθει. Δεν είμαι στο κεφάλι του και δεν μπορώ να κρίνω τι περνάει από το μυαλό του. Μπορώ να κρίνω μόνο τις πράξεις του”.

Επί της έρευνας που διατάχθηκε από τη FIA, είπε ότι “η αλήθεια είναι πως θα υπάρξει απόφαση, αργά ή γρήγορα. Δεν με ενδιαφέρει το πότε. Μόνο ότι θα υπάρξει απόφαση”. Η FIA αποφάσισε να κάνει και κάποιες μετατροπές στο σημείο του ατυχήματος -επιμηκύνοντας τα προστατευτικά που 'χει με ελαστικά, εν όψει του νέου αγώνα. “Το επίπεδο στο οποίο έχουν φτάσει πια οι μηχανές κάνουν επικίνδυνες τη turn 2 και την turn 3”.

O Zαρκό υποβλήθηκε σε επέμβαση στον σκαφοειδές του δεξιού χεριού που χρειάστηκε βίδες για να 'δέσουν' το κάταγμα που υπέστη και οι γιατροί δεν του έδωσαν το ΟΚ, ώστε να επιστρέψει στις σημερινές, ελεύθερες δοκιμές. Για την ακρίβεια, χρειάζεται να περάσουν 48 ώρες μετά την επέμβαση, για να τον εξετάσουν οι γιατροί του MotoGP. Η προθεσμία λήγει το Σάββατο 22/8. Σε 'συνάντηση' που 'χε και αυτός με τα media, μέσω Zoom επιβεβαίωσε το ραντεβού του με τους stewards, λέγοντας ότι “δεν έκανα κάτι τρελό. Ελπίζω να το καταλάβουν όλοι αυτό".

“Η κατάσταση έχει ξεφύγει”

Οι Ρόσι και Ντοβιτσιόζο τόνισαν -στο Crash- την ανάγκη που υπάρχει στο να είναι πιο αυστηροί με την επιβολή των κανονισμών, για να προφυλάξουν την ασφάλεια των αναβατών και να αποθαρρύνουν αυτούς που ρισκάρουν από το να υπερβαίνουν τα όρια της όποιας πίστας. Επίσης δήλωσαν πως δεν κατάλαβαν το λόγο που χρειάστηκε να περάσουν τόσες μέρες, μέχρι να γίνει η έρευνα. Aφού πρώτα ο 'γιατρός' ενημέρωσε πως το ατύχημα δεν άλλαξε τη διάθεση που 'χει να συνεχίσει να αγωνίζεται και του χρόνου, πρόσθεσε ότι “η αλήθεια είναι πως οι stewards έχουν μεγάλο όγκο δουλειάς ήδη, με αυτά που γίνονται στο Moto3, όπου η κατάσταση είναι ήδη επικίνδυνη και εκτός ελέγχου. Επίσης είδαμε πολλές επαφές, στις ευθείες και στο Moto2 και στο Moto3. Βλέπουμε διαρκώς οδηγούς να πέφτουν πάνω σε άλλους, κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο. Πρέπει να πάρουν αποφάσεις, χωρίς τις πιέσεις που δέχονται από τις ομάδες ή από εξωτερικούς παράγοντες. Να εστιάσουν στην ασφάλεια των οδηγών που είναι το πιο σημαντικό πράγμα”.

Στο MotoGP οι κανονισμοί είναι κάπως ελαστικοί, ως προς το τι μπορεί να δοκιμάσει ο κάθε αναβάτης και τι όχι. Όλα είναι στην κρίση των stewards που έχουν τον πλήρη έλεγχο. Και δουλειά τους τώρα, είναι να βάλουν μια τάξη, χωρίς να κάνουν την κατάσταση χειρότερη. Κάτι που ήδη έκαναν, περιμένοντας πέντε μέρες για να κάνουν την έρευνα.

“Η απουσία του Μαρκ Μάρκεθ έχει κάνει την κατάσταση εξωπραγματική”

Ο Τζακ Μίλερ (Ducati) άρχισε από το 'η πίστα ήταν σαν να 'χε συντριβεί αεροπλάνο, με κομμάτια μηχανών να βρίσκονται παντού. Ευτυχώς όλοι είναι υγιείς', πριν συνεχίσει με το 'semi-killer' του Μορμπιντέλι προς τον Ζαρκό, για να καταλήξει στο “έχει χαθεί κάθε σεβασμός. Όταν ήλθα στα MotoGP από το Moto3 με έβγαλαν εκτός για δυο αγώνες, γιατί είχα επαφή. Μου είπαν πως πρέπει να σέβομαι τους συναδέλφους μου, γιατί όλοι προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, αλλά οι μηχανές είναι επικίνδυνες, οπότε ο σεβασμός είναι απαραίτητος. Όσο μεγαλώνω καταλαβαίνω περισσότερο τι εννοούσαν. Και ο Ζαρκό και ο Μορμπιντέλι είναι στο πρωτάθλημα αρκετά χρόνια και θα έπρεπε να 'χουν καταλάβει λίγο καλύτερα τι πρέπει να κάνουν".

Η 'σφαγή' που γίνεται φέτος οφείλεται, κατά τον Αυστραλό και στην απουσία του Μαρκ Μάρκεθ (παραμένει εκτός, μετά το κάταγμα στο χέρι, στην πρεμιέρα) “γιατί είναι η πρώτη φορά που όλοι μας έχουμε μια ευκαιρία, να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα. Ξέρω πως δεν ακούγεται καλά, αλλά αυτή είναι οι αλήθεια. Όλοι υπερβάλουμε εαυτούς για να πάρουμε πόντους. Η κατάσταση είναι εξωπραγματική. Κάποιοι τύποι όμως, πρέπει να ηρεμήσουν λίγο όταν μπαίνουν σε 'μάχες'”.

Το τρίτο άκρως ενδιαφέρον, πράγμα που 'χε να καταθέσει ο Μίλερ ήταν πως αυτό που έγινε την περασμένη Κυριακή “αύξησε κατακόρυφα το ενδιαφέρον του κόσμου για το σπορ. Κάνουμε απίστευτους αγώνες και δεν βρίσκουμε το χώρο μας σε εθνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Όταν άνθρωποι δεν πεθαίνουν από τύχη, γίνονται τίτλοι”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK