Ο πρώτος Έλληνας που μπορεί να 'τρέξει' όλη την Ευρώπη σε 24 ώρες

Ο Ανδρέας Λασκαράτος δεν είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ, αλλά είναι σίγουρα ο πρώτος Έλληνας που διεκδικεί με αξιώσεις τη συμμετοχή του στον 24ωρο αγώνα του European Le Mans.

Ο Ανδρέας Λασκαράτος  είναι ο πρώτος Έλληνας που λαμβάνει μέρος στο European Le Mans Series που διεξάγεται σε πίστες φόρμουλα 1 με αγωνιστικά αυτοκίνητα τύπου LMP3. Πρώτη στάση του πρωταθλήματος ήταν η Γαλλία και η διάσημη πίστα Paul Ricard την Κυριακή 14 Απριλίου. Συνολικά το πρωτάθλημα περιλαμβάνει 6 αγώνες και υπάρχουν δύο κατηγορίες νικητών: οδηγοί / πληρώματα και ομάδες. Ο τελευταίος αγώνας γίνεται τον Οκτώβριο του 2019 στην Πορτογαλία. 

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του, εντόπισα τον Ανδρέα και μιλήσαμε γι' αυτό το μακρινό και επίπονο ταξίδι, με τελικό προορισμό τη συμμετοχή στον 24ωρο αγώνα του European Le Mans.

"Από μικρός είχα μια ιδιαίτερη αδυναμία στη Formula 1 και μόλις δοκίμασα καρτ για πρώτη φορά στην ηλικία των 10 ετών ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Είχα πάντα επαφή με άλλα αθλήματα αλλά η κλίση μου με κατεύθυνε πάντοτε πίσω στο μηχανοκίνητο.

Η ευκαιρία ήρθε μετά από πολύ επιμονή, σωστές συμβουλές από ανθρώπους γύρω μου και επίπονη δουλειά. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι υπάρχει και κόστος γύρω από το άθλημα αυτό, το οποίο πρέπει να καλύπτεται είτε από χορηγούς είτε από ιδία κεφάλαια. Είναι πολλά τα συστατικά που χρειάζονται ώστε να βρεθεί μια τέτοια ευκαιρία και φυσικά όταν έρθει η στιγμή, να έχει το βγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Πίσω από τα φώτα που καλύπτουν τους αγώνες, υπάρχει ένας κόσμος με πρόγραμμα και προετοιμασία. Έχουν προηγηθεί εβδομάδες προπόνησης φυσικής κατάστασης, στον εξομοιωτή, με ανάλυση αγώνων, δοκιμών. Όλα αυτά όμως σταματούν μόλις βάλω το κράνος μου και ξέρω ότι έχουμε κάνει ό,τι χρειάζεται. Φυσικά και υπάρχει νευρικότητα πριν την εκκίνηση, όλοι το έχουν και είναι πολύ φυσιολογικό. Μόλις όμως σβήσουν τα φώτα, τότε όλα σταματούν και το μόνο που έχει σημασία είναι ο αγώνας μπροστά μας.

Η F1 είναι το όνειρο κάθε οδηγού, το οποίο όμως είναι και μάλλον άπιαστο για κάποιον Έλληνα οδηγό αφού δεν έχουμε την παραμικρή υποστήριξη. Προσωπικά πλέον δεν υπάρχει κάποια τέτοια σκέψη αφού έχω συγκεντρωθεί στους αγώνες με πρωτότυπα και ο στόχος είναι το Le Mans. Είναι όμως ένα ιδιαίτερα πικρό θέμα αυτό της υποστήριξης από την χώρας μας, που είναι μηδαμινή, είτε από άποψη χορηγών είτε κράτους.

 

Στο επίπεδο που αγωνίζομαι, η καθημερινότητα βασίζεται πάνω στους αγώνες. 6 φορές την εβδομάδα προπόνηση, διατροφή, προπονήσεις, ανάλυση με video από παλαιότερους αγώνες. Επομένως, είναι περισσότερο μια αποστολή 10 μηνών χωρίς διακοπή παρά 6 ξεχωριστοί αγώνες. Το να μπαίνω στο αυτοκίνητο και να αγωνίζομαι για μένα είναι πεμπτουσία της καθημερινότητας μου, το κίνητρο πίσω από την προσπάθεια που κάνω και ένα όνειρο που δεν σκοπεύω να σταματήσω να κυνηγάω.

Μια ελληνική εκδοχή του Le Mans δεν θα μπορούσε να γίνει στην Ελλάδα. Τουλάχιστον δεν μπορεί να γίνει ακόμα. Αφενός δεν έχουμε πιστές ευρωπαϊκών προδιαγραφών πέρα από τον αυτοκινητοδρόμιο Σερρών. Αφετέρου, δεν έχουμε το κοινό ή την υποστήριξη για κάτι τέτοιο αλλά ούτε και το γεωγραφικό πλεονέκτημα απέναντι σε πιστές που βρίσκονται πιο κοντά στην κεντρική Ευρώπη.

Φέτος θα λάβω μέρος και στη διοργάνωση Authentic Big Blue ως δύτης. Παρότι επιφανειακά οι καταδύσεις και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι δυο απολύτως διαφορετικά αθλήματα, η αλήθεια είναι πως όταν ο αθλητής παίρνει θέση εκκίνησης στην πίστα και κλείνει το κράνος του η όταν ετοιμάζεται να βουτήξει, η ψυχική του κατάσταση είναι ίδια.

Επίσης, είναι ένας τρόπος να αναδείξουμε λίγο από την υπέροχη χώρα μας στο εξωτερικό και να προσπαθήσουμε να προσελκύσουμε κόσμο να την επισκεφτεί".

Φωτογραφίες: Ανδρέας Λασκαράτος/Facebook

Podcasts

Ο Ζοζέ Σα είναι ο νέος Ρομπέρτο;

Η επικείμενη μεταγραφή του Εντέν Αζάρ στη Ρεάλ Μαδρίτης και του Αντουάν Γκριεζμάν στην Μπαρτσελόνα εξετάζονται από το Pod-όσφαιρο, που απαντά στο αν ο Ζοζέ Σα είναι ο νέος Ρομπέρτο του Ολυμπιακού.