X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

F1: Το επικό γκραν πρι της Αυστρίας είχε 'βρώμικο' νικητή

Φερστάπεν και Λεκλέρ χάρισαν στο κοινό της Formula 1 δυο επικούς γύρους μέχρι τον τερματισμό. Και ένα αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα.

Μπορείς να πεις για την Formula 1 ότι είναι 'βαρετό' άθλημα, ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία όπως το κομμάτι των αγωνοδικών που περιπλέκουν το άθλημα και εγκλωβίζουν το γκαζιάρικο μεγαλείο του σε λεπτομέρειες και τυπολογίες, όπου χάνεται τελικά, η ουσία. Το σίγουρο είναι πως το κυριακάτικο αυστριακό γκραν πρι ήταν ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της φετινής σεζόν.

O Μαξ Φερστάπεν της Red Bull και ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari έδωσαν μια μάχη άνευ προηγουμένου, με τον 68ο γύρο να προσφέρει στιγμές ανθολογίας, με τον Ολλανδό να δίνει μάχη έναντι του αντιπάλου του και να αποκτά το προβάδισμα σχεδόν 'στο νήμα'. Και μπορεί τελικά να χρειάστηκε πάλι η γνώμη των ανώτατων εποπτικών οργάνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μπορεί να χρειάστηκαν σχεδόν τρεις ώρες (!) για να επιβεβαιωθεί ότι το προσπέρασμα του Φερστάπεν ήταν απολύτως νόμιμο, αλλά στο τέλος, το αποτέλεσμα ήταν απόλυτα σαφές, νικητής στέφθηκε αυτός που επιδίωξε το προσπέρασμα του αντιπάλου του με μια Old school 'γκαζωμένη' διαδρομή. Απολαύστε την ξανά, παρακάτω:

Φυσικά δεν έλειψαν γι'ακόμα μια φορά οι αντιδράσεις για την παρωδία που ακολούθησε τον αγώνα, με τους αγωνοδίκες να κάνουν την τρίχα τριχιά, να στραγγίζουν όλο το fun από τη δράση, εξετάζοντας εξονυχιστικά αν ο Φερστάπεν υπέπεσε σε κάτι που έμοιαζε με παράβαση κανονισμών.

Το 'πρόβλημα'

Η πέτρα του σκανδάλου, προέρχεται από το κεφάλαιο 4 της ενότητας L του κώδικα αθλητικής συμπεριφοράς της FIA, που αναφέρει τα εξής: "Απαγορεύονται οι ελιγμοί των οχημάτων, όπως το σπρώξιμο ενός οχήματος στην άκρη της πίστας ή οποιαδήποτε άλλη μη φυσιολογική αλλαγή διαδρομής, με σκοπό την παρεμπόδιση αντίπαλων οδηγών" Πρόκειται για μια οδηγία που περιγράφεται ως 'hard racing' και μπορεί να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως.

Πρόκειται για έναν κανονισμό με τον οποίο έπαιξε στα όρια ο Φερστάπεν, κινούμενος στην πίστα με στρατηγική και επιθετική οδήγηση, ξεκινώντας από την έβδομη θέση, αφήνοντας αρχικά τον αντίπαλο του να κάνει μια επιβλητική εμφάνιση στην pole position και διαλύοντας τον, με μια ανατρεπτική και ιδιαίτερα σκληρή προσπέραση στους δυο τελευταίους γύρους του αγωνίσματος.

Είναι άραγε 'hard racing' το να πετάς έναν οδηγό στον τοίχο, εκτός πίστας ή έστω στα όρια αυτής, όπως είδαμε από τα δίδυμα των Φερστάπεν - Λεκλέρ και Χάμιλτον - Φετέλ. Όσο τα ανώτατα εποπτικά όργανα της F1 προσπαθούσαν να ορίσουν την ηθική μιας επεισοδιακής προσπέρασης, το κοινό του Γκραν Πρι έβαζε φωτιά στα social media με στιγμιότυπα και replays από μια αξέχαστη διαδρομή.

Στον απόηχο της διαδρομής, οι δυο διεκδικητές της πρωτιάς συμφώνησαν ότι διαφωνούν με το αποτέλεσμα: "Ναι, είναι hard racing, αλλιώς ας μείνουμε σπίτια μας. Αν απαγορεύεται να κάνεις μια τέτοια διαδρομή, τότε γιατί να είμαστε στη Φόρμουλα 1", δήλωσε ο Φερστάπεν. Από την πλευρά του Λεκλέρ, ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο τόνισε πως "οι κανόνες για εμάς είαι σαφείς. Υπήρξε σύγκρουση των οχημάτων, με τον οδηγό μας να βρίσκεται εκτός διαδρομής. Είναι λυπηρό ότι αυτοί οι κανόνες έχουν εφαρμοστεί μεν σε προηγούμενους αγώνες, αλλά σήμερα δεν λαμβάνονται υπόψιν. Παρ' όλα αυτά, σεβόμαστε την τελική ετυμηγορία".

Για κάθε ώρα που έχει ξοδευτεί σε reviews παραστατικών όπως αυτό στο οποίο αναφερθήκαμε, ευτυχώς υπάρχουν και οι στιγμές ανθολογίας του αθλήματος, όπως ο επικός τερματισμός του Σάινθ, που από την 20η θέση κατάφερε να καταταγεί 8ος, αλλά και το team radio του wonderkid Λάντο Νόρις, που κατάφερε να κρατήσει σταθερά πίσω του, σε ζώνη DRS, τον Ρικιάρντο, τερματίζοντας έκτος.