Τα αντανακλαστικά του Μάβερικ Βινιάλες έσωσαν τη ζωή του

Μετά τη μηχανή που λίγο έλειψε να πέσει στο κεφάλι του πριν μια εβδομάδα, στο δεύτερο αγώνα του MotoGP που διεξήχθη στο Red Bull Ring ο Μάβερικ Βινιάλες πήδηξε από τη μηχανή, για να σωθεί, καθώς ανατινάχτηκαν τα φρένα του -και μετά η μηχανή του.

O Μάβερικ Βινιάλες πήδηξε από τη μηχανή για να σωθεί, καθώς τα φρένα ανατινάχτηκαν.
O Μάβερικ Βινιάλες πήδηξε από τη μηχανή για να σωθεί, καθώς τα φρένα ανατινάχτηκαν MOTOGP

Στο MotoGP παραδοσιακά γίνονται πραγματάκια, με τα οποία -επίσης παραδοσιακά- ασχολούνται μόνο όσοι έχουν τρέλα με την ταχύτητα και παρακολουθούν το συγκεκριμένο σπορ. Εκτός και αν συμβεί κάτι εξωπραγματικό, όπως αυτό που έγινε την περασμένη εβδομάδας με τις ιπτάμενες μηχανές και τη χορωδία αγγέλων που 'χαν οι Βαλεντίνο Ρόσι και Μαρκ Βινιάλες ως προστάτες, εξ ου και έζησαν. Μετά και την πιο ήπια (έως αστεία) τιμωρία του οδηγού που κρίθηκε ως υπεύθυνος (Γιοάν Ζαρκό) χιλιάδες κόσμου -για να μην πω εκατομμύρια- θέλησαν να συντονιστούν με τον επόμενο αγώνα, που ήταν στην ίδια πίστα (Red Bull Ring). Και είδαν αυτό -θα σε παρακαλούσα να το παρακολουθήσεις έως το τέλος.

Η Yamaha βρήκε τη χειρότερη δυνατή στιγμή για να εμφανίσει στις μηχανές της, θέμα με τα φρένα. Ο Βινιάλες τοποθετήθηκε εκ νέου, στο επίκεντρο, όταν 12 γύρους πριν την ολοκλήρωση του αγώνα και ενώ έτρεχε με 230 χιλιόμετρα, παράτησε την YZR-M1 του, πριν την Turn 4. Από ό,τι αποδείχθηκε, ήταν το μόνο που μπορούσε να κάνει για να σωθεί, καθώς δεν είχε φρένα. Το μπροστινό ανατινάχτηκε και στη συνέχεια της φάσης η μηχανή του πήρε φωτιά.

“Kατάλαβα πολύ καλά πως δεν είχα φρένα και αποφάσισα να πηδήξω”

Έχασα τελείωσε τα φρέναεξήγησε μετά το τέλος της διαδικασίας, “δεν είχα καμία τύχη ως προς το να σταματήσω τη μηχανή και για αυτό πήδηξα. Πήγαινα αρκετά γρήγορα και ένιωθα φανταστικά στους πρώτους γύρους. Πίεζα τον Ντοβιτσιόζο, αλλά εφόσον δεν έχουμε την καλύτερη ταχύτητα, δεν μπορούσα να τον προσπεράσω. Δηλαδή, το έκανα μια φορά, αλλά στην ευθεία με πέρασε πολύ εύκολα. Περίμενα να βρω ρυθμό, αλλά τότε άρχισα να χάνω την πίεση στο μπροστινό φρένο. Έκανα τρεις γύρους πολύ αργά, μετά ξαναπίεσα, 'έμεινα' ξανά από φρένα και με πέρασαν οι Κουαρταράρο, Βαλεντίνο και Πετρούτσι. Έπειτα, τα φρένα ήταν μια χαρά, άρχισα να ανακτώ το χαμένο έδαφος και ξαφνικά στην στροφή, το φρένο εξερράγη. Αυτό είναι κάτι που δεν έχω ξαναζήσει στην καριέρα μου”.

Από πίσω του ήταν ο Άλεξ Μάρκεθ (Honda), ο οποίος είπε ότι "έβλεπα κάτι μαύρα μικρά κομμάτια να πέφτουν από τη μηχανή του Μάβερικ, πριν το ατύχημα. Σκέφτηκα πως θα είναι από τα παπούτσια του. Όταν τον είδα να πηδάει από τη μηχανή, αντιλήφθηκα πως τα κομμάτια ήταν από το μπροστινό μέρος της μηχανής. Φαινόταν πως είχε πρόβλημα, αλλά δεν ήξερα ότι είναι εξαιτίας των φρένων".

Τα κεραμικά carbon φρένα που χρησιμοποιούν στο MotoGP, κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του '70 για εφαρμογή σε μαχητικά αεροσκάφη και εν συνεχεία πέρασαν σε όλα τα αεροπλάνα και τα μηχανοκίνητα σπορ. Προσφέρουν οφέλη στην απόδοση, το βάρος, την άνεση και την αντοχή στη διάβρωση. Είναι εξαιρετικά ανθεκτικά στη θερμότητα -συνεχίζουν σε θερμοκρασίες που λιώνουν τα χαλύβδινα φρένα. Ή τουλάχιστον έτσι προωθούνται. Εν πάση περιπτώσει, η Yamaha έχει πρόβλημα που πρέπει να λύσει άμεσα.

Ό,τι έζησε ο Βινιάλες στον αγώνα, το έζησε και ο Φάμπιο Κουαρταράρο (άλλος οδηγός της Yamaga), πάλι στην Turn 4, μολονότι το γκαράζ του τον είχε διαβεβαιώσει πως έχει αλλάξει τα πάντα στη μηχανή του -γιατί είχε πρόβλημα και την προηγούμενη Κυριακή, όταν “το φρένο μου ήταν σαν συμπλέκτης” δήλωσε, “το έπιασα με τα τέσσερα δάχτυλα, προσπαθώντας να σταματήσω τη μηχανή, χωρίς επιτυχία. Ήταν πολύ επικίνδυνο. Αποφασίσαμε να αλλάξουμε τα πάντα και έγινε ακριβώς το ίδιο. Για 18 γύρους έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα, προσπαθώντας να νιώσω αυτοπεποίθηση, γιατί κάποιες φορές δεν 'έπιαναν' τα φρένα μου, ήμουν 1'' πίσω από τον Πετρούτσι, τον πέρασα και μετά είχα πάλι, τεχνικό πρόβλημα”.

Στα ευχάριστα, για τον Βινιάλες που έζησε δυο 'πρώτες τραυματικές εμπειρίες' στην Αυστρία είναι πως οδηγοί και ομάδες φεύγουν με προορισμό το Μιζάνο της Ιταλίας, όπου θα συνεχιστεί το πρωτάθλημα στις 13/9.

Να πούμε όμως, και ποιος κυριάρχησε στον 5ο αγώνα της σεζόν: για πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP νικητής αναδείχθηκε ένας Πορτογάλος: είναι ο Μιγκέλ Ολιβέιρα (ΚΤΜ), ο οποίος 'κράτησε' μέχρι το τέλος, παρά την πίεση που δέχθηκε από τον Τζακ Μίλερ (Ducati) και Πολ Εσπαργκαρό (KTM). Η ομάδα του 25χρονου (Red Bull KTM Tech3) επίσης, πανηγύρισε την πρώτη της νίκη. Στον τελευταίο γύρο, ο Μίλερ πίεζε τον Εσπαργκαρό, εκείνος 'ανοίχτηκε' και βρήκε χώρο να 'τρουπώσει' ο Ολιβέιρα, ο οποίος βρίσκεται στη δεύτερη σεζόν του, ενώ πέρασε τη μισή πρώτη εκτός, με τραυματισμό.

Λίγες ώρες πριν τον αγώνα του MotoGP η oμάδα του Πορτογάλου είχε δυο απώλειες. Ήταν στο Moto3, όταν ο (17χρονος) Ντενίζ Οντσού έπεσε πάνω στον (19χρονος) Αγιουμού Σασάκι, ενώ ηγούνταν της διαδικασίας. Ο Σασάκι είχε κάνει τον πιο γρήγορο γύρο -όλη της φετινής σεζόν- στο warm up και ήταν έτοιμος για άλλη μια νίκη. Πέντε γύρους πριν το τέλος, ο Ιάπωνας ήταν πεσμένος στα χαλίκια, μετά τη σύγκρουση με τον 'ομόσταυλο' Τούρκο, ο οποίος διεκομήσθη στο νοσοκομείο για εξετάσεις.

Θα σε αφήσω με τη βαθμολογία στο MotoGP, έπειτα από πέντε αγώνες: ο Κουαρταράρο είναι πρώτος με 70 πόντους, ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο ακολουθεί με 67, ο Τζακ Μίλερ είναι τρίτος (56) και το ΤΟΡ10 συμπληρώνουν οι Μπραντ Μπίντερ (49), Μάβερικ Βινιάλες (48), Τακαάκι Νακαγκάμι (46), Ρόσι (45), Ζοάν Μιρ (44), Μιγκέλ Ολιβέιρα (43) και Πολ Εσπαργκαρό (35). Ο back to back πρωταθλητής, Μαρκ Μάρκεθ δεν έχει επιστρέψει στο πρωτάθλημα, μετά το ατύχημα της πρεμιέρας. Η Honda ανακοίνωσε πως θα μείνει εκτός για τουλάχιστον άλλους δυο μήνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ