X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Όταν ο Φράνκο Τζεφιρέλι γελοιοποίησε τη Γιουβέντους

Ο σκηνοθέτης που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, ήταν ένας κανονικός φανατικός του ιταλικού ποδοσφαίρου.

O Φράνκο Τζεφιρέλι σε δημόσια εμφάνιση του το 2009, στη Ρώμη (AP PHOTO/ALESSANDRA TARANTINO, FILE

To πραγματικό του όνομα ήταν Τζιανφράνκο Κόρσι, αλλά τον γνωρίσαμε ως Φράνκο Τζεφιρέλι. O Ιταλός δημιουργός ασχολήθηκε αρχικά με το σχεδιασμό και την εκτέλεση κινηματογραφικών παραγωγών για να εξελιχθεί σύντομα σε σκηνοθέτη, ο οποίος είχε ως κύριο στόχο του την μεταφορά επικών, διαχρονικών έργων της παγκόσμιας μυθοπλασίας στο σινεμά, όπως το 'Ημέρωμα της Στρίγκλας' του Σαίξπηρ, ο 'Ρωμαίος και η Ιουλιέτα', ο 'Άμλετ' και φυσικά η -πέρα από τα όρια του επικού- ιστορία του 'Ιησού από τη Ναζαρέτ', που παραμένει δημοφιλής μέχρι και σήμερα, 42 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της.

Εκτός της πλούσιας κινηματογραφικής του παρακαταθήκης, ο Φράνκο Τζεφιρέλι φημιζόταν για κάτι ακόμα: ήταν άρρωστος οπαδός της Φιορεντίνα και φανατικός εχθρός της Γιουβέντους. Ήταν τόσο πωρωμένος που σε μια δημόσια εμφάνιση του, γελοιοποίησε με τρόπο κυνικό και πανέξυπνο τη Γιούβε, με τρόπο που θα περιγράψουμε παρακάτω.

Ο άνθρωπος που ήλθε στον κόσμο της τέχνης μέσα από το γενεαλογικό δέντρο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, υπήρξε εκτός των παραπάνω και παράγοντας ποδοσφαιρικής ομάδας. Όταν ο κινηματογραφικός παραγωγός Τσέκι Γκόρι αναμείχθηκε με την προεδρία της Φιορεντίνα, ο Φράνκο έγινε μέλος της διοίκησης της. Ο -κατά τα άλλα βαθιά θρησκευόμενος- Τζεφιρέλι έφτασε να δηλώσει στις αρχές της δεκαετίας του '90, πως "η βία νομιμοποιείται εφόσον στρέφεται κατά της Γιουβέντους", μετά από σοβαρά επεισόδια που είχαν προκληθεί ύστερα από ήττα των 'βιόλα' από τους 'μπιανκονέρι'.

Ο Τζεφιρέλι είχε υπερασπιστεί απόλυτα τις βιαιοπραγίες των οπαδών της ομάδας του, χαρακτηρίζοντας τες ως 'αντίδραση' στην πολιτική δύναμη του αντιπάλου. Μάλιστα, τη δεκαετία του '80, δεν είχε διστάσει να δηλώσει ότι η Γιουβέντους "σκαρφάλωσε σε 39 νεκρά σώματα" για να πάρει το Κύπελλο Πρωταθλητριών του 1985, εκείνο που είχε σημαδευτεί από την ανείπωτη τραγωδία του Χέιζελ με τη Λίβερπουλ.

Κι όμως, ο Ιταλός δημιουργός έχει εκδηλώσει το μίσος του για την Γιουβέντους με ακόμα πιο απαξιωτικό τρόπο. Σε δημόσια εμφάνιση του, είχε χρησιμοποιήσει τη φανέλα της ομάδας του Τορίνο ως χαρτομάντιλο για να σκουπίσει τη μύτη του. Στη συνέχεια, ύστερα και από μια σειρά δικαστικών περιπετειών με τους 'μπιανκονέρι', αναγκάστηκε να προβεί σε δήλωση μετάνοιας: "Η Γιουβέντους είναι μεγάλος σύλλογος και προσφέρει λάμψη στο ιταλικό ποδόσφαιρο", είχε πει υποχρεωμένος από δικαστική απόφαση.

ΠΗΓΗ: 

ΠΗΓΉ: 1

24MEDIA NETWORK